اندونزی به طور رسمی چهلمین عضو گروه ویژه اقدام مالی (FATF) شد

تهران- ایرنا- رئیس جمهور اندونزی روز دوشنبه اعلام کرد این کشور به طور رسمی چهلمین عضو دائمی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی، در کاخ ریاست جمهوری اندونزی در جاکارتا اظهار داشت: اندونزی به عنوان چهلمین عضو دائم گروه ویژه اقدام مالی (FATF) پذیرفته شد.

FATF یک سازمان بین‌المللی است که بر تلاش‌های جهانی برای ریشه‌کن کردن اقدامات جنایتکارانه پولشویی، تأمین مالی تروریسم و تأمین مالی تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی متمرکز است.

رئیس جمهور اندونزی خاطرنشان کرد: عضویت اندونزی در FATF برای افزایش درک مثبت از سیستم مالی اندونزی مهم است که این دریافت باعث جلب اعتماد و تشویق به حضور در فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این کشور خواهد شد.

رئیس دولت همچنین از کمیته ملی هماهنگی برای پیشگیری و ریشه کنی پولشویی به دلیل تلاش و تعهد خود برای تحقق هدف اندونزی برای عضویت رسمی FATF قدردانی کرد.

بر اساس گزارش وب سایت رسمی مرکز تحلیل و گزارش تراکنش های مالی (PPATK)، اندونزی با پیوستن گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به عنوان عضو دائمی می تواند سهم گسترده ای در تعیین سیاست های راهبردی جهانی مرتبط با مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha