۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۰۳
کد خبر: 85283043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان وزارت حمل‌ونقل ایرلند

لندن – ایرنا – شماری از حامیان فلسطین در اعتراض به ارسال تسلیحات جنگی برای رژیم صهیونیستی مقابل وزارت ساختمان حمل‌ونقل ایرلند تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی با سردادن شعارهایی مخالفت خود را با استفاده از فرودگاه بین‌المللی «شانون» دوبلین برای انتقال سلاح به تل‌آویو اعلام کردند. آن‌ها در همین پیوند پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته بود «نه به ارسال تسلیحات برای اسرائیل» و «شانون را از نسل کشی دور نگه دارید».

این تجمع از سوی گروهی به نام دوبلین برای غزه سازمان دهی شده بود. گروه یادشده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرودگاه شانون به عنوان توقفگاهی برای ارتش ایالات متحده استفاده می شود که از خطوط هوایی غیرنظامی برای انتقال سربازان و سلاح های آمریکایی بهره‌برداری می کند.»

این بیانیه که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، می‌افزاید: «خطوط هوایی که توسط ارتش آمریکا اجاره شده اند باید از وزیر حمل و نقل معافیت دریافت کنند که به آنها اجازه دهد از طریق فرودگاه های ما سلاح حمل کنند. بر اساس ارقام دولت، تا کنون بیش از ۵۰۰ مورد معافیت از این قبیل صادر شده است.»

معترضان در این بیانیه از وزیر حمل ونقل ایرلند درخواست کردند که صدور معافیت برای ارسال تسلیحات جنگی به فلسطین اشغالی را متوقف و اطمینان حاصل کند که فرودگاه‌های ایرلند برای این منظور استفاده نمی‌شود.

حامیان فلسطین طی یک ماه گذشته چندین تظاهرات اعتراضی در پایتخت و شهرهای مختلف ایرلند برپا کرده و با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام همبستگی کرده‌اند. شنبه گذشته هزاران تن از معترضان ایرلندی ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار اخراج سفیر این رژیم از دوبلین شدند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی پس از راهپیمایی در خیابان‌های مرکزی دوبلین، مقابل وزارت امور خارجه ایرلند تجمع کرده و با سردادن شعارهایی خواستار آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه شدند. آن‌ها ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت دولت‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی نوشته شده بود.

هم زمان حامیان فلسطین در بلفاست (ایرلند شمالی) نیز مقابل کنسولگری ایالات متحده تظاهرات کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، سیاست‌های کاخ سفید را در حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی محکوم کردند. معترضان با سردادن شعارهایی خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و افزایش فشارهای بین‌المللی برای برقراری فوری آتش‌بس در غزه شدند.

دولت ایرلند برخلاف موضع رسمی اتحادیه اروپا درباره توقف موقت درگیری‌ها در غزه، خواستار آتش‌بس‌ دائمی در این منطقه است. رئیس جمهوری ایرلند اخیرا واکنش تندی را به جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه نشان داده و خواستار تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره جنایات جنگی در این منطقه شده است.

«مایکل دی هیگینز» طی بیانیه‌ای، به نهادهای بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا و اعضای جامعه بین‌الملل که در قبال جنایات جنگی در غزه سکوت کرده و به گفته او پیام‌هایشان ساختاری مبهم دارد، هشدار داد که آن‌ها وظیفه دارند از قوانین بین‌المللی دفاع کنند.

وی تصریح کرد: «مجازات دسته جمعی چیزی نیست که بتوانیم بپذیریم و ادعا کنیم که طرفدار حقوق بین الملل هستیم. این غیرقابل قبول است که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل کمبود منابع، مورد تهدید قرار گیرند، آسیب ببینند یا در واقع تهدید به نابودی و بیماران مجبور به تخلیه شوند»

به گزارش ایرنا، تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی علیه غزه به ۹ هزار و ۲۲۷ نفر رسیده است که سه هزار و ۸۲۶ نفر از آنها کودک هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha