۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85283346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه ۹ فروند پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85283346
روسیه ۹ فروند پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

تهران – ایرنا – وزارت دفاع روسیه در مجموع با رهگیری ۱۷ فروند پهپاد اوکراینی، ۹ فرورند از آنها را بر فراز دریای سیاه سرنگون کرده است.

به گزارش سه شنبه ایرنا از رسانه روسی «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه امروز/سه شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۹ فروند پهپاد اوکراینی را نابود و ۸ فروند دیگر را نیز بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد.

این گزارش در این خصوص افزود: «در صبح روز ۷ اکتبر (۱۶ آبان ۱۴۰۲) تلاش های دولت کی یف برای انجام حملات تروریستی با استفاده از ۱۷ فروند پهپاد (از نوع) «بال ثابت» علیه اهدافی در قلمرو فدارسیون روسیه متوقف شد، چون سامانه های پدافند هوایی روسیه ۹ فروند از پهپادهای آنها را نابود و ۸ فروند دیگر را نیز بر فراز دریایی سیاه و در قلمرو جمهوری کریمه رهگیری کردند.»

اسپوتنیک در ادامه نوشت: اوکراین از اوایل ماه ژوئن گذشته و به دنبال آغاز ضد حملات، معمولا اقدام به پرتاب موشک و فرستادن پهپادها به داخل قلمرو روسیه کرده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه در ۸ آبان ۱۴۰۲ از ساقط کردن ۳۶ فروند پهپاد اوکراینی در مناطق شرقی اوکراین خبر داده بود.

جنگ اوکراین که در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به دنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، تاکنون با کمک های هنگفت مالی و نظامی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کاخ سفید همراه بوده و هرگونه مسیر دیپلماتیک برای فرونشاندن آتش این جنگ از سوی کشورهای غربی به خصوص واشنگتن بسته مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha