هدفم کسب مدال در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ مجارستان است

اصفهان - ایرنا - دارنده مدال نقره شطرنج در پاراآسیایی هانگژو گفت: در صورتی که بتوانم در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ زیر ۲۰ سال به میزبانی مجارستان شرکت کنم، هدفم کسب مدال طلا در آن رقابت‌ها خواهد بود.

امیر رَبی خوراسگانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز امیدواری کرد که فدراسیون شرایط حضورش در مسابقات مورد نظر را فراهم کند تا بتواند با نمایش خوب مدال آن مسابقات را برای ایران به آرمغان آورد.

وی با اشاره پاراآسیایی هانگژو ادامه داد: سطح رقیبان در آوردگاه مذکور نسبت به رقابت‌های پیشین بالاتر بود، کشورهایی مانند فیلیپین و اندونزی در رشته شطرنج سرمایه گذاری قابل توجهی کرده اند و ورزشکاران توانمندی از این کشورها راهی بازی‌ها شدند.

عضو تیم ملی شطرنج در پاراآسیایی خاطرنشان کرد: شطرنج بازان هندی نیز همچون گذشته با توان بالا در مسابقات حاضر شدند به ویژه اینکه هند از قطب‌های رشته شطرنج به شمار می‌رود.

ربی خوراسگانی با اشاره به کسب مدال توسط شطرنج بازان ایران در بازی‌های هانگژو اضافه کرد: بچه های تیم ملی غیرتی بازی کردند و افتخاراتی کسب شد، من نیز مدال نقره‌ام را به خانواده و مربی‌ام تقدیم می‌کنم.

وی تصریح کرد: دوره بعدی پاراآسیایی، سال ۲۰۲۶ به میزبانی «ناگویا» ژاپن برگزار خواهد شد که برای حضور در آن دوره و تبدیل مدال نقره به طلا انگیزه فراوان دارم.

به گزارش ایرنا، چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی در شهر هانگژو چین برگزار شد و نمایندگان ایران با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ مدال نقره و ۴۱ مدال برنز و مجموع ۱۳۱ مدال، بالاتر از ژاپن و کره‌جنوبی در رده دوم قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha