۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85283519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای مقام اوکراینی از اقدام روسیه برای ذخیره تسلیحات برای حملات زمستانی

تهران-ایرنا- یک مقام دفاعی اوکراین مدعی شد: روسیه مقادیر  قابل توجهی از تسلیحات را  برای حمله در زمستان به اوکراین انبار کرده و برای تقویت ذخایر زمستانی خود فقط در ماه اکتبر «۱۱۵ موشک بادقت بالا» تولید کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، هفته نامه نیوزویک به نقل از وادیم اسکیبیتسکی (Vadym Skibitskyi) نماینده دبیرخانه اصلی اطلاعات در وزارت دفاع اوکراین در این خصوص گفت: موشک های کروزی که به تازگی در روسیه تولید شده اند، شامل ۴۰ موشک خا-۱۰۱ (Kh-۱۰۱)، ۲۰ موشک کالیبر، ۱۲ موشک اسکندر Ks و ۹ موشک خا-۳۲ (Kh-۳۲) است. گفته می شود این ذخایر همچنین شامل ۳۰ موشک بالستیک اسکندر ام و چهار موشک کینژال (Kinzhal) یا داگر (dagger) است.

این مقام اوکراینی همچنین مدعی شد: روسیه همزمان با اوج مصرف برق در آستانه فصل سرما در پی برنامه ریزی برای حمله به زیرساختارهای انرژی اوکراین نیز هست که البته پیش بینی می شود به سختی بتوانند به نتیجه دلخواه خود در این زمینه دست یابد.

نیوزویک نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حمله به اوکراین را ۲۴ فوریه زمستان ۲۰۲۲ آغاز کرد. این جنگ اکنون بسرعت به سومین فصل زمستان خود نزدیک می شود و چالش های عملی و تاکتیکی را برای هر دو طرف درگیر به بار آورده است.

این گزارش به نقل از تارنمای «اوکراین سکا پراوادا» نوشت: روسیه در سپتامبر (شهریور) بیش از ۱۰۰ موشک به اوکراین شلیک کرده بود اما در ماه اکتبر (مهر) موفق شد فقط ۴۰ موشک پرتاب کند.

این رسانه مدعی شد که مسکو می تواند بیش از ۱۲۰ موشک دوربرد در یک ماه تولید کند.

سپتامبر گذشته، وزارت دفاع انگلیس هشدار داده بود که روسیه با افزایش تولید موشک ها و کاهش تعداد سلاح های مورد استفاده تا قبل از زمستان، ذخایر زمستانی «هنگفتی» از موشک های کروز را ایجاد کرده است.

این رسانه با اعلام اینکه پهپادها بخش اصلی زرادخانه روسیه برای حملات هوایی را تشکیل می دهد، مدعی شد: «پهپادهای شاهد ۱۳۶ ساخت ایران اغلب در جنگ اوکراین و از جمله در حملات سال گذشته به زیرساختارهای انرژی اوکراین استفاده شده است».

اسکیبیتسکی در این زمینه در مصاحبه ای مدعی شد که روسیه «افزایش تولیدات داخلی » با استفاده از «قطعات ارائه شده از سوی ایران» را آغاز کرده است.

طبق این گزارش، گزارش ها حکایت از آن دارند که مسکو از هدف ادعایی خود برای ساخت ۲۰۰ هواپیمای بدون سرنشین در ماه، عقب افتاده است.

ضد حملات روسیه تاکنون پیشرفتی کندی داشته و با نزدیک شدن به فصل زمستان کی یف برای پیشروی بیشتر تحت فشار است. اما زمستان سخت می تواند روند این حملات را کندتر نیز بکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha