۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85283530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرمان‌های جمهوری اسلامی در جهان تاثیرگذار است

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85283530
آرمان‌های جمهوری اسلامی در جهان تاثیرگذار است

اراک - ایرنا - استاد حوزه و دانشگاه کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از هر کشوری در جهان تاثیرگذار است و آرمان‌ها و اهداف انقلاب ما به الگوی رفتاری بسیاری از آزادیخواهان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید «محمد قائم مقامی» روز سه شنبه در همایش ملی هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی، افزود: ایران قلب جهان است و این مهم به دلیل آن است که ملت این کشور بیشتر از هر کشوری به کربلا و نهضت عاشورای حسینی وابسته‌است.

استاد حوزه و دانشگاه کشور افزود: ایران تنها ملتی است که از ابتدای تاریخ قدر گرا نبوده و در تمامی صحنه‌های جهانی ذینفع بوده‌ است.

آیت الله قائم مقامی افزود: ملت ایران تابع امیرالمومنین(ع) بوده و اعتقاد دارد که وقتی حکومت و قدرت عوض می‌شود زمان هم عوض می‌شود و این به معنی آن است که ایران برعکس غرب و شرق وابسته به تقدیرگرایی نیست.

وی با یادآوری پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) افزود: یک نفر ایستاد و گفت جهان باید به نور برگردد و جهان را حکمت می تواند اداره کند و کفر حق حکومت ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: این شخصیت وارسته تحت تاثیر هیچ تقدیری حتی غیبت قرار نگرفت.

آیت الله قائم مقامی افزود: پس از ۴۴ سال تمامی حوادث دلالت بر آن دارد که واقعه سال ۵۷ کار درستی بود و باید انقلاب می‌شد و به اسلام ناب محمدی(ص) به صحنه حاکمیتی جهان می‌آمد.

وی ادامه داد: یک نفر در انقلاب اسلامی ایستاد و مقدرات جهان را عوض کرد و اکنون این واقعه در ظهور فعال شده است.

استاد حوزه و دانشگاه‌های کشور گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که شیطان بزرگ هیچ غلطی نمی‌تواند بکند این سخن به دلیل آن نبود که امام از قدرت شیطان بزرگ مطلع نبود بلکه می دانست اقدامات شیطان نیز در اختیار خداوند است.

آیت الله قائم مقامی گفت: اکنون در جنگ غزه توده مستضعفان جهان یک طرف و کفار در جهت دیگر ایستاده‌اند و در هیج کجای جهان امروز به نفع اسرائیل تظاهراتی برگزار نمی‌شود ولی در تمامی نقاط جهان به نفع فلسطین این مهم انجام می‌شود.

وی گفت: یکی از حکمت‌های شیعه بیداری جهان است و اکنون تغییر وضع مطلوب جهان مطرح است و کنترل حاکمیت جهانی که در کنترل آمریکا واسرائیل بود در حال تغییر است.

استاد حوزه و دانشگاه‌های کشور افزود: تغییراتی که در ایران ایجاد شد به دلیل انجام انقلاب و پیوستن مردم به حقیقت بود و در جهان نیز باید این‌گونه باشد.

وی ادامه داد: جهانیان در صورتی که ملت ایران را الگو قرار دهند و حضور، پایداری و قدرت مردم ما را در دستور کار خود قرار دهند به حقیقت می پیوندند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان گرد: توده ملت ایران بر حقیقت انقلاب اسلامی پایبند هستند و تنها اوباش از این حقیقت بازگشته‌اند.

آیت الله قائم مقامی افزود: ملت غزه با وجود کشتار زنان و بچه‌ها توسط اسرائیل ایستاده‌اند و هرگز شکست نخواهند خورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این نشست گفت: مفاخر استان، افتخارات استان هستند که آثار و برکات آنان در جای جای کشور و جهان در حال درخشش است.

«بهنام نظری» افزود: با استقرار دولت سیزدهم و حضور استاندار معرفی مفاخر از اولویت‌های استانداری قرار گرفت.

وی ادامه دهد: مفاخر استان مرکزی را در عرصه‌های بین المللی بهتر از داخل استان می شناسند که با اقدامات استانداری شناسایی این ظرفیت‌ها در دستور کار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: حوزه علمیه اراک مادر حوزه علمیه قم بود و این مهم نشان از ظرفیت‌های استان است.

نظری خاطرنشان کرد: هویت موجب پیشرفت می‌شود و در طول تاریخ هر کشوری هویت خود را حفظ کرده‌ است جاودانه شده‌ است.

وی گفت: ایران اسلامی با تمام مشکلات در طول تاریخ هویت خود را حفظ کرده و این مهم موجب درخشش ایران اسلامی در جهان شده‌ است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: این استان هفت هزار و ۲۰۰ شهید والامقام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌ و امروز تمامی پیشرفت‌ها و توسعه کشور مدیون شهدای والامقام است.

دبیر علمی همایش ملی هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی نیز در این همایش گفت: ۱۴۱ مقاله به دبیرخانه ارسال و ۳۹ مقاله پذیرفته شد که ۳۹ درصد مقالات توسط مقاطع دکتری و معادل آن، حدود ۴۱ درصد دانشجوی دکتری و ۱۰ درصد سایر تحصیلات به این همایش ارسال شد.

«سید محمد حسینی» افزود: ۴۲ درصد نویسندگان مقالات را بانوان و ۵۸ درصد نویسندگان را آقایان تشکیل دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha