۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85283544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۴۷ هزار میلیارد ریال، هدیه دولت سیزدهم به  مشترکان برق بوشهر

بوشهر - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: دولت سیزدهم ۶۴۷ هزار میلیارد ریال به مشترکان برق این استان که با رعایت الگوی وزارت نیرو، برق کمتری مصرف کرده اند هدیه خوش حسابی به شکل قبوض رایگان برق داده است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا حشمتی  روز سه شنبه در نشست "پاسخگویی مدیران به رسانه ها" در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: از ۹۸۹ هزار قبض صادر شده در تابستان امسال، ۲۶۲ هزار قبض مشترکان برق به میزان ۲۷ درصد مشمول طرح رایگان شدن قبوض شده اند.

وی افزود: از تعداد ۲۶۲ هزار قبض صادر شده مشمول هزینه برق رایگان مصرفی در تابستان، ۱۶۷ هزار قبض نیز به گونه ای بستانکار شرکت توزیع برق استان شده اند که در قبض ۲ ماه مهر و آبان فقط بخشی از هزینه های مصرفی پرداخت می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر تصریح کرد: میزان هدیه دولت به مشترکان برق این استان بابت مصرف کمتر از الگوی اعلام شده توسط وزارت نیرو در تابستان امسال، ۶۴۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

حشمتی ادامه داد: در تابستان امسال با وجود افزایش مستمر گرما در کشور، در بخش اداری استان بوشهر شاهد کاهش ۲۵ درصدی مصرف برق در تابستان امسال بودیم.

وی یادآور شد: تغییر ساعات اداری در تابستان امسال سبب کاهش روزانه ۴۰ مگاوات و ۳۰ درصد مصرف برق در استان شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر بیان کرد: با توجه به شعار امسال و برای رونق تولید، فقط ۱۲ ساعت در طول هفته در تابستان محدودیت برق دهی به صنایع استان وجود داشت که هیچ گونه خللی در حوزه تولید ایجاد نکرد.

حشمتی گفت: از ابتدای سال جاری، ۱۱ هزار و ۳۶۳ مشترک جدید به ۵۳۰ هزار مشترک قبلی استان اضافه شده است.

وی با اشاره به مزایای کنتورهای هوشمند از جمله مدیریت بهینه مصرف و عیب یابی برخط شبکه اظهار کرد: تا پایان سال جاری ۱۰ هزار کنتور جدید هوشمند به ۳۵ هزار کنتور هوشمند موجود اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر بیان کرد: ۱۰۰ درصد کنتورهای چاه های آب کشاورزی در استان هوشمند شده و تا پایان امسال نیز کنتور تمامی مراکز صنعتی استان هوشمند می شوند.

حشمتی با اشاره به رشد اعتبارات حوزه برق استان عنوان کرد: در سال گذشته ۶ هزار میلیارد ریال در حوزه صنعت برق استان بوشهر از محل منابع استانی و ملی، هزینه شد و طی ۶ ماه نخست امسال این میزان هزینه کرد، چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود تا پایان سال جاری، میزان هزینه کرد شرکت توزیع برق استان بوشهر برای توسعه زیرساختی و تحهیزاتی به ۱۰ هزار میلیارد ریال بالغ شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به موفقیت های این شرکت در عرصه ملی گفت: رتبه اول کاهش خاموشی از ۲۲۴ دقیقه به ۱۱۶ دقیقه، رتبه دوم بهبود کیفیت ولتاژ، رتبه دوم رشد سرمایه گذاری و رتبه سوم شاخص پایداری فیدرها برخی از موفقیت های این شرکت در سطح کشور بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha