یک کارشناس سیاسی: حمایت از فلسطین فراتر از مذهب و قومیت است

مشهد-ایرنا- معاون دانشگاه ادیان و مذاهب و کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: حمایت از فلسطین فراتر از مذهب، قومیت و جغرافیاست و یک موضوع انسانی است.

به گزارش ایرنا، عباس خامه یار روز سه شنبه در همایش "فلسطین پایدار" در تالار قدس حرم مطهر رضوی افزود: توسعه طلبی، ذات اسراییل است و حاکمان آن آموزه‌های "تلمود" را که به نحوی تفسیر انحرافی و آپارتایدی از "تورات" است ملاک عمل خود قرار داده اند و خود را ملت برگزیده و دیگر انسانها را جانوران در خدمت خود می‌دانند.

وی با اشاره به عملیات "طوفان الاقصی" اظهار کرد: در مدت سه ساعت ۱۱ شهرک صهیونیست نشین بازپس گیری شد و منظومه نظامی، اطلاعاتی و امنیتی آنها فرو پاشید و قدرت صهیونستها نابوده شده است و اکنون نیز مدیریت جنگ با حماس در دست آمریکایی هاست.

این کارشناس سیاسی با بیان این که نیازی نیست عظمت کار رزمندگان حماس را نشان دهیم افزود: همین کافی است که سران این رژیم روز عملیات رزمندگان حماس را به عنوان "شنبه سیاه" نامیدند و هنوز تبعات اصلی این عملیات برای صهیونیستها پس از آتش بس بیشتر خود را نشان خواهد داد.

خامه یار افزود:عملیات الاقصی، واکنشی به دهه ها جنایت رژیم صهیونیستی بود. جنایتهایی که در "صبرا، شتیلا، دیریاسین و کفر قاسم" انجام دادند و هزاران فلسطینی را به شهادت رساندند این جنایات چون دوربین بود و یا روایتگرانی باقی ماندند منعکس شد اما جنایات زیادی در روستاهای مختلف فلسطین انجام دادند که به علت عدم ثبت در دوربین به جهان نشان داده نشده است.

وی ادامه داد: صهیونیستها همه مقدسات مسلمانان را طی این سالها در فلسطین با شیب ملایم از بین می‌برند و در برابر زندانیان و مردم فلسطین شیوه های تحقیرآمیز به کار می‌برند که شرم آور است و ۷۵ سال است که تحقیر یک ملت و انسانها ادامه دارد.

این کارشناس سیاسی گفت:صهیونیستها خانه های مردم را خراب می کنند و شهرک‌های صهیونیستی را گسترش می‌دهند و حلقه را بر ساکنان اصلی فلسطین تنگ می‌کنند و مردم غزه برای انتقال دارو و نجات جان بیماران هم باید تونل بزنند و ملزومات مصرفی خود را قاچاقی از مصر بیاورند.

خامه یار افزود:عرفات در سال ۱۹۷۴ تفنگ خود را کنار گذاشت و در سازمان ملل با شاخه زیتون حاضر شد و دنبال صلح بود همچنین سادات سال ۱۹۷۹ به اسراییل رفت و دهها عنوان قرارداد صلح طی این سالها با ضمانت آمریکا صادر شد اما صهیونیستها همه را در سطل زباله انداختند چرا که آنها به دنبال صلح نیستند.

وی اضافه کرد: بزرگان و متفکران معتقدند که ایجاد رژیم صهیونیستی یک طرح استعماری و فراتر از اشغال یک سرزمین است و این طرح مبتنی بر توسعه طلبی صهیونیستهاست که به آن چه دارند قانع نیستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha