تناقض اروپایی: تاکید بر احترام به قوانین بین‌المللی درغزه/درباره وقایع جنگ نظر نمی‌دهیم

لندن – ایرنا – سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا در واکنش به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار فلسطینیان، از یک سو بر لزوم احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاکید و از سوی دیگر ادعا کرد که این اتحادیه درباره وقایع جنگ نظر نمی‌دهد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «ریک ممر» این مطلب را در پاسخ به سووال خبرنگاری مطرح کرد که با ارائه آمار شهدای غزه پرسید:"آیا اتحادیه اروپا، این جنایات انسانی را محکوم نمی‌کند؟"

وی مدعی شد: «اسرائیل در پی حمله ۷ اکتبر حق دارد که از خود دفاع کند اما در این زمینه باید به قوانین بین‌المللی نیز احترام بگذارد. »

این مقام اروپایی طی اظهاراتی متناقض ادعا کرد: "ما به بیان این مساله (ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی) ادامه می‌دهیم اما درباره وقایع خاص در میدان جنگ نظر خاصی نداریم".

«ممر» سپس با توجه به جو ملتهب جلسات با خبرنگاران طی یک ماه گذشته عنوان کرد: مایلم این موضوع را دوباره تکرار کنم که این نشست برای ارائه بیانیه نیست و فقط برای طرح سووالات است. ما از تمام قربانیان حمایت و این مساله را از آغاز بحران (غزه) اعلام کردیم.

این مقام اروپایی در پاسخ به سووال خبرنگار دیگری درباره تهدید اخیر رژیم صهیونیستی به استفاده از بمب اتمی در غزه هم مدعی شد: سووال شما درباره سخنان یک وزیر اسرائیلی است و همانطور که می‌دانید ما درباره اظهارات افراد نظر نمی‌دهیم.

وی در ادامه موضع اتحادیه اروپا را درباره مساله فلسطین اعلام و بر لزوم دست‌یابی به راه‌حل پایدار از طریق آنچه راه حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل نامیده می‌شود تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدای غزه در نتیجه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده که از این تعداد ۴ هزار و ۱۰۴ نفر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha