۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 85283808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عایق‌های نانویی ایرانی از سازه‌های کاهگلی حفاظت می‌کند

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اراک با استفاده از دانش فنی موفق به تولید عایق نانویی برای حفاظت از سازه‌های کاهگلی شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، علی جمشیدی مدیرعامل چسب افزار غرب تولیدکننده عایق‌های نانویی مستقر در پارک علم و فناوری اراک درمورداین دستاورد توضیح داد: این شرکت جزو معدود شرکت‌هایی است که خط تولیدمان نیز در پارک وجود دارد و با نظارت پارک تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: ما توانستیم در شرکت ۲ عایق جدید را با متریال بسیار ارزان‌قیمت ثبت اختراع کنیم، این عایق‌ها می‌توانند سطوح چرب مثل ایزوگام، قیرگونی را عایق‌بندی کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه چسب بتن، عایق ناتو، چسب کاشی از دیگر محصولات این شرکت است، افزود: در شرکت سعی کردیم که محصولات را با کمترین قیمت به مشتری عرضه کنیم.

جمشیدی همچنین در خصوص عایق نانویی این شرکت گفت: عایق نانو عایق‌کننده تمام سطوح آب دزد است، ما در ایران در دو زمینه مشکل داریم یکی ورود آب و دیگری محل جمع‌آوری آب است، ما با عایق نانویی می‌توانیم به مسائل کشاورزی کشور کمک کنیم.

وی افزود: این عایق قابلیت این را دارد که هم داخل ملات استفاده شود و هم به صورت تک جزیی، دوجزیی و چند جزئی قابل ارائه و تهیه است.

مدیرعامل چسب افزار غرب تولیدکننده عایق‌های نانویی ادامه داد: از این عایق می‌توان در بناهای کویری و کوهستان که روزها دما بالا و شب‌ها دما پایین است، برای حفاظت سازه استفاده کرد.

جمشیدی با بیان اینکه عایق‌های تولید شده قابل استفاده افراد بدون تخصص است،یادآور شد: این محصول به عراق و ارمنستان صادر شده است و در حال رایزنی با تاجیکستان هستیم.

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، این محصول در چهاردهمین نمایشگاه نانو به نمایش گذاشته شده است.

چهاردهمین نمایشگاه نانو ۱۳ آبان‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور ۹۰ شرکت فناور داخلی و خارجی گشایش یافت. این نمایشگاه عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha