۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85283888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد رهبر ارتدکس های اسپانیا از سکوت رسانه های غربی در قبال جنایات اسراییل در غزه

تهران – ایرنا - «نیکلاوس ماتی » رهبر مسیحیان ارتدکس اسپانیا از سکوت رسانه های غربی در قبال جنایات اسراییل در نسل کشی فلسطینیان در غزه انتقاد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسپانیا ؛ وی در دیدار با سفیر و رایزنی فرهنگی کشورمان در مادرید ؛ اظهار داشت : متاسفانه در اروپا چیزی از جنایات اسرائیل بیان نمی شود. من بعنوان یک اسقف مسیحی بر خودم واجب می دانم در تمام سخنرانی هایی که دارم از جنایات اسرائیل نسبت به مسیحیان و مسلمانان فلسطینی سخن بگویم.

وی با تشبیه رفتار جنایت آمیز رژیم صهیونیستی با گروه تروریستی داعش گفت : در بسیاری از کنفرانس ها اظهار داشته ام گروه داعش ربطی به اسلام واقعی ندارد، برای آنان مسلمان، مسیحی یا پیروان ادیان دیگر مهم نیست، جواب را با گلوله می دهند و آدمکش هستند. الان صهیونیسم هم همان حرکات داعش را انجام می دهد و به زن، مرد، کودک، جوان، مسلمان و مسیحی رحم نمی کند.

«هم مسجد را تخریب می کند و هم کلیسا را، متاسفانه رسانه ها حقیقت را بطور کامل نمی گویند و مردم اسپانیا تحت تاثیر رسانه ها هستند.»

رهبر مسیحیان ارتدکس اسپانیا با بیان این مطلب که " امروز در واقع جنگ ؛ جنگ رسانه ای است. " گفت : مردم اسپانیا حقیقت طلب هستند و باید اطلاعات درست به آنان منتقل شود، باید به آنان گفته شود رابطه مسلمانان و مسیحیت در شرق اروپا رابطه منطقی است.

انتقاد رهبر ارتدکس های اسپانیا از سکوت رسانه های غربی در قبال جنایات اسراییل در غزه

در این دیدار " رضا زبیب " سفیر ایران در اسپانیا ضمن تشکر از حضور رهبر مسیحیت ارتدکس اسپانیا و تشکر از رایزنی فرهنگی جهت انجام هماهنگی این ملاقات اظهار داشت: مواضع جناب عالی بسیار معقول و منطقی ست. ما قبل از اینکه به موضوع، سیاسی نگاه کنیم، انسانی نگاه می کنیم و اگر اینگونه نگاه داشته باشیم وحدت استراتژیک بین مسلمانان و مسیحیت ایجاد می شود.

وی گفت که به مناسبت حمایت از فلسطین رایزنی فرهنگی کشورمان با مشارکت دانشگاه خوان کارلوس در روز 7 نوامبر همایشی در این دانشگاه برگزار می کند .

سفیر ایران در اسپانیا گفت : آنچنان عملکرد صهیونیسم جنایت کارانه است که سازمان ملل هم طی قطعنامه ای حرکت اسرائیل را محکوم کرده است، لذا بر همه نخبگان و علماء اسلام و مسیحیت واجب است مردم را از جنایات اسرائیل آگاه کنند. تاکنون 10 هزار نفر شهید شده اند و بسیاری از مساجد و کلیساها تخریب شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha