آمادگی شورای فرهنگ عمومی برای تصویب سند جامع امر به معروف

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از آمادگی شورای فرهنگ عمومی کشور برای تصویب سند جامع فریضتین خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی امروز، سه شنبه 16 آبان در نشست هم‌اندیشی اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به عضویت این ستاد در شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع می شود و اگر این شورا نظری درباره آن نداشته باشد، به عنوان مصوبه از سوی رئیس جمهور ابلاغ می‌شود.
وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند اسناد خود را از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور پیش برد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با تأکید بر تدوین سند جامع در بحث فریضتین، با بیان این‌که اسناد بالادستی باید آیین‌نامه مشخصی داشته باشند، تصریح کرد: یکی از اسناد بالادستی، قانون است. در بحث امر به معروف و نهی از منکر قانون به اندازه کافی داریم و باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تدوین و تصویب سند جامع برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌توان از ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بهره برد و توقع ما از همه دستگاه‌ها همیاری و همکاری با یکدیگر است.
علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان تهران نیز با بیان این‌که قوانین زیادی در بحث امر به معروف و نهی از منکر داریم و بایدها و نبایدهای این موضوع مشخص است، تصریح کرد: تدوین سند اجرایی برای بحث امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است.
در این نشست حجج اسلام کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف، محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، احمد مبلغی نماینده مجلس خبرگان رهبری و همچنین احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه حضور داشتند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha