حدود ۹۰ درصد خانه های احداث شده بعد از زلزله خوی سقف دار شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به سرعت قابل توجه مراحل بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سه زلزله مهر، دی و بهمن سال گذشته در خوی گفت: تاکنون سقف حدود ۹۰ درصد واحدهای تخریبی در این شهرستان احداث شده که آماری بسیار قابل توجه به شمار می رود.

جعفر برزگر سه شنبه شب در دیدار با فرماندار خوی افزود: از سه هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی تخریب شده در سه زلزله سال گذشته خوی، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد از مرحله احداث سقف گذشته و اقدامات لازم در این واحدها در داخل ساختمان در بخش سفت کاری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اتمام مرحله سقف از نظر اصول بازسازی، مهمترین بخش احداث به شمار می رود و بعد از آن، عملیات های تکمیلی در زمان بیشتری قابل انجام است.

بیشتر بخوانید:

بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی را از روز اول آغاز کردیم/روند رو به اتمام ساخت مساکن آسیب دیده

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات زلزله‌زده‌گان خوی مشارکت کنند

۱۸ هزار واحد مسکونی به همت دولت در خوی بازسازی و تعمیر شد

جهاد بازسازی در مناطق زلزله‌زده خوی/ یک‌هزار و ۱۳ خانواده در منازل ساکن هستند

احداث سقف ۸۳ درصد واحدهای تخریبی زلزله سال گذشته خوی پایان یافت

۱۵ کلاس درس در خوی به بهره‌برداری رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات احداث تعداد قابل توجهی واحد تخریب شده نیز به ویژه در روستاها به اتمام رسیده و خانواده ها در آن ساکن شده اند.

برزگر با اشاره به اینکه حدود ۹ ماه از زلزله سوم در خوی می گذرد، اظهار کرد: این سرعت بازسازی بسیار قابل توجه بوده که باید در این راستا از همراهی همه نهادها به ویژه توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی و همراهی ویژه دولت سیزدهم قدردانی کرد.

وی گفت: مهمترین مساله در پایان بازسازی واحدهای مسکونی خوی، تخصیص ۵۰ درصد دوم تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان برنامه و بودجه است که امیدواریم با تحقق کامل آن، به پایان عملیات برسیم.

وی افزود: صورت وضعیت های پرداخت تسهیلات بلاعوض مالکان واحدهای مسکونی آماده بوده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی آمادگی دارد در صورت واریز ۵۰ درصد دوم بلاعوض از سوی سازمان برنامه و بودجه، این تسهیلات را در کمتر از ۴۸ ساعت توسط بانک های عامل به حساب مالکان واحدهای مسکونی درحال بازسازی واریز کند.

به گزارش ایرنا، در سه زلزله ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن سال گذشته در خوی، سه هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی، تخریبی تشخیص داده شد که روند بازسازی آنها از فردای زلزله آغاز شد.

همچنین هزاران واحد در این زلزله تعمیری بودند که در این خصوص نیز پیشرفت نزدیک به ۱۰۰ درصدی حاصل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha