۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85284521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲ میلی‌متر باران در کلاله بارید+ فیلم

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85284521
۷۲ میلی‌متر باران در کلاله بارید+ فیلم

گرگان- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی گلستان گفت: بیشترین بارش باران ناشی از فعالیت سامانه ناپایدار از عصر روز گذشته تاکنون به میزان ۷۲ میلی‌متر در منطقه «صوفی‌چه» شهرستان کلاله به ثبت رسید.

محمود محمدقلی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه ناپایدار از عصر روز گذشته وارد استان شد و با باد شدید فعالیت خود را آغاز کرد و به تدریج بر شدت فعالیت در جنوب شرقی و شرق استان از جمله آزادشهر، مینودشت، گالیکش و کلاله همراه با رعد و برق و بارش‌های شدید افزود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه سبب بارش باران و بروز سیلاب در برخی از مناطق شرقی استان شد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: براساس گزارش‌های دریافتی در شهرستان کلاله، منطقه افرا تخته از توابع شهرستان علی‌آبادکتول، شهر آزادشهر، وطن از توابع آزادشهر، رامیان، خوش ییلاق و گنبدکاووس به ترتیب ۵۰، ۴۰، ۲۵، ۵۵، ۳۸، ۳۷ و ۶ میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده است.

محمدقلی‌پور افزود: موج دوم این سامانه ناپایدار از نیمه شب گذشته و از قسمت شمالی وارد استان شد و سبب بارش‌ در مناطق شمال آق‌قلا و گمیشان تا کوهپایه‌ها و ارتفاعات جنوبی شهرستان گرگان شد.

وی ادامه داد: در ایستگاه حیدرآباد گرگان ۲۵ میلیمتر و در شهر گرگان میزان بارش ۱۵ میلی‌متر ثبت شد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: در بین شهرستان‌های ساحلی استان بیشترین میزان بارش به میزان ۲۲ میلی‌متر در شهرستان بندرگز و در محدوده پارک ملی گلستان و لوه از توابع شهرستان گالیکش ۷۱ میلی‌متر باران بارید.

وی یادآور شد: آخرین موج فعالیت این سامانه به مرور زمان تا ظهر امروز از غرب استان وارد می‌شود که شاهد بارش‌های ملایم و پراکنده باران در این مناطق خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه ناپایدار جوی مستقر در گلستان از عصر امروز کاسته می‌شود و شرایط جوی به نسبت آرام تا ظهر جمعه بر استان حاکم خواهد شد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: از عصر و شامگاه جمعه با فعال شدن سامانه ناپایدار جدید، شاهد بارش باران در مناطق کوهستانی، میان دشت و کوهپایه‌ای استان خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha