۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85284573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵ میلیمتر باران در ایستگاه «بیدک» خراسان شمالی ثبت شد 

بجنورد-ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: شبانه‌ روز گذشته ۴۵ میلیمتر باران از ایستگاه بیدک در مرز استان با گلستان ثبت شد که بیشترین میزان بارش را در این خطه دارد.

مهری هاشمی دوین روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ایستگاه دشت شهرستان گرمه نیز ۲۴ میلیمتر باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه با فعالیت سامانه بارشی در استان، دمای هوا در مناطق مختلف کاهش یافته است افزود: ناپایداری هوا تا پایان هفته جاری در استان ادامه دارد که سبب وزش باد، بارش بارش باران و در برخی مناطق رعد و برق و رگبار می شود.

هاشمی دوین افزود: در ارتفاعات مه پیش بینی شده است و با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی بعد از ظهر امروز از استان خارج می شود خاطرنشان کرد: همچنین در شبانه روز گذشته وزش باد با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت از ایستگاه کوسه گزارش شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد خنک ترین و پیش قلعه با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بود.

به گزارش ایرنا، هواشناسی خراسان شمالی نسبت به کاهش محسوس دمای هوا هشدار داد و در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

سامانه بارشی از عصر روز گذشته استان را دربر گرفته و سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران و در پاره ای نقاط موجب رگبار باران و رعدوبرق می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha