سیلاب باردیگر در مازندران خسارت به بار آورد

ساری- ایرنا- بارش باران و سیلاب شب گذشته سبب خسارت به چندین دهنه پل و راه روستایی مازندران شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به هشدار هواشناسی استان در پی شمالی شدن جریان‌ها و عبور موج از تراز میانی جو اشاره کرد و اظهارداشت: دیشب بارش‌های رگباری در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان سبب بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها شده است.

حسینعلی محمدی شیرکلایی افزود: جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب در بخش مرکزی شهرستان سوادکوه سبب بسته شدن ۵ راه روستایی و خسارت به سردهنه‌های کشاورزی شده است.

وی گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سیلاب ماموران راهداری و بخشداری به این مناطق کوهستانی اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اضافه کرد: راه روستایی مناطق بخش مرکزی شهرستان سوادکوه با تلاش راهداران و نیروهای مردمی کامل باز شده است.

سیلاب باردیگر در مازندران خسارت به بار آورد

این مقام مسوول به بارش باران و وقوع سیلاب محلی مابین شهرستان‌های نوشهر و نور اشاره کرد و گفت: سیلاب سبب تخریب چندین دهنه پل شد.

وی ادامه داد: کارشناسان مدیریت بحران برای براورد اولیه خسارت در منطقه مستقر شدند و راهداران در حال بازگشایی مسیر هستند.

به گزارش ایرنا، پیشتر هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای در روز گذشته، منطقه اثر این سامانه را مناطق شرقی استان ذکرکرد و نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای هشدار داد.

در این اخطاریه سطح زرد، هواشناسی به شهروندان توصیه کرد علاوه بر مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه، هنگام ترددهای جاده ای جوانب احتیاط را رعایت و از صعود به ارتفاعات و اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها در طی این مدت خودداری کنند.

طی روزهای اخیر بارندگی پاییزی موجب سیل در برخی نقاط مازندران بخصوص مناطق غرب استان شد و برآور اولیه خسارت این سیلاب ها را ۲۳ هزار میلیارد ریال اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha