ضرورت هماهنگی و تعامل متولیان بهداشت و سلامت درمورد بیماری‌های مشترک انسان و دام

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران خواستار ایجاد هماهنگی و تعامل بین بخش‌های متولی امر سلامت، بهداشت و اقتصاد استان در موضوع مدیریت صحیح و کارآمد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شد.

به گزارش ایرنا، حامد یزدی مهر روز چهارشنبه از برگزاری نخستین نشست تخصصی و مانور دور میزی مقابله‌ای، مختص رؤسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان تهران، با محوریت مدیریت «آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان» و «تب برفکی» در اداره کل مدیریت بحران استان تهران خبر داد.

وی گفت: اشتراک بیش از ۸۰۰ نوع بیماری میان انسان و طیور نظیر هاری، تب مالت یا بروسلوز، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سالک، سیاه زخم و آنفلوآنزای فوق پرندگان و تب برفکی همواره با مخاطرات انسانی و اقتصادی همراه و به عنوان یک چالش جدی در عرصه بهداشت عمومی مطرح بوده است که می‌توان با اقدامات پیشگیرانه آسیب پذیری جدی این بیماری‌ها را کاهش داد.

یزدی مهر اظهار کرد: تأمین غذای کافی و با کیفیت و بهداشتی همواره از مهمترین اقدامات مؤثر در شرایط اضطرار است و رعایت نکردن اصول لازم در این زمینه می‌تواند تهدیدهای جدی و غیر قابل جبرانی را در جوامع انسانی آسیب دیده از بلایا به همراه داشته باشد.

وی افزود: دام، سرمایه ملی یک کشور است و اگر به خوبی حفظ و مدیریت نشود، اقتصاد استان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در این خصوص دامپزشکی با تنوع و گستردگی مجموعه وظایف محوله از جمله دو وظیفه اصلی شامل مدیریت بیماری‌های مشترک میان دام و انسان، اقدامات پیشگیرانه موجب کاهش خطرات ناشی از بیماری‌ها خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه خواستار ایجاد هماهنگی و تعامل در بین بخش‌های متولی امر سلامت، بهداشت و اقتصاد استان تهران در موضوع مدیریت صحیح و کارآمد پدیده‌های نوظهور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha