۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85284937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح نهضت ملی مسکن موجب کاهش نرخ تورم می‌شود

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: اجرای صحیح، درست و به موقع طرح نهضت ملی مسکن در کردستان می تواند تا حدود زیادی کاهش نرخ تورم در این استان را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان در سنندج اظهار کرد: یکی از مسایلی که بر نرخ تورم استان تاثیر داشته است، هزینه بالای اجاره، ساخت و خرید مسکن است و اگر ما بتوانیم این تقاضا را درست جواب بدهیم نرخ تورم دراستان تا حدود زیادی کاهش می یابد.

وی افزود: در حال حاضر در بحث نهضت ملی مسکن در استان ما از مرحله اول یعنی تامین زمین به طور نسبی عبور کرده ایم و در حال حاضر برای تامین مالی نیازمند تعامل و همراهی بیشتر بانک‌ها هستیم.

استاندار کردستان با تاکید بر ورود جدی بانک‌ها به بحث تسهیلات افزود: در این زمینه بانک‌های استان تعامل و انسجام خوبی داشته اند بویژه بانک های مسکن، ملی و ملت خیلی خوب پای کار بوده اند و انتظار می رود سایر بانک‌ها نیز با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تقاضای مردم کردستان در بحث مسکن در مقابله با استان‌های بزرگ کشور بالا است، لذا این مساله نیازمند کار جهادی است و یکی از اولویت‌های ما در استان به شمار می‌رود.

زارعی کوشا افزود: کردستان از حیث درآمد سرانه وضعیت مطلوبی ندارد و ۹۹ درصد ثبت‌نام‌شدگان طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تسهیلات بانکی هستند، بنابراین بانک‌ها باید در زمینه پرداخت تسهیلات تسهیل‌گری کنند.

وی تاکید کرد: تمام اطلاعات، ظرفیت‌ها و میزان نیازمندی شهرستان‌ها در رابطه با تسهیلات بانکی مشخص و متناسب با آن تکلیف پرداختی‌ها به تفکیک بانک‌ها مشخص شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در این نشست اظهار کرد: یکی از اهداف صالی طرح هایی همانند مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن تامین مکسن اقشار هدف شامل اقشار ضعیف جامعه، جوانان بوده است اما تسهیلات بانکی همواره پاشنه آشیل این طرح‌ها بوده است.

اکبر محمدی افزود: مشکلات موجود درپرداخت تسهیلات بانکی موجب شده که اراضی دست به دست شده و گروههای هدف نتوانند به مسکن دست پیدا کنند لذا باید این پاشنه آشیل بدرستی مدیریت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: وضعیت الان مال در زمینه تامین زمین مسکن ملی با اسفندماه سال گذشته اصلا قابل مقایسه نیست و در این زمینه بجز شهرهای کامیاران، بانه و مریوان مشکلی نداریم.

کیومرث حبیبی افزود: درحال حاضر تعهد سنندج با الحاقات انجام شده در حال شکسته شدن است و مشکل سه شهر ذکر شده نیز تا یکی دو ماه آینده رفع خواهد شد.

در ادامه این نشست مدیران بانک‌های استان نیز به ارائه گزارشی از وضعیت تسهیلات پرداختی طرح نهضت ملی مسکن پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha