گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

تهران - ایرنا - نمایشگاه‌های «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین»، «کوه روبرو»، «زهر ابریشم»، «گوهر نقش»، «همه را به آینده نمی‌برند» و «انهدام» آبان ماه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت برپا هستند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، پایان هفته فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه دیدن کنند، نمایشگاه‌هایی از جمله «کوه روبرو»، «عبور از نقاشی»، «عزاخانه»، نمایشگاه آثار هنرمندان خوشنویس از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، «من چه سبزم امروز»، «کرانه فعال بی‌کرانگی» و «گوهر نقش» جمعه- ۱۹ آبان در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند.

همچنین همچون هفته‌های گذشته همزمان با عملیات «طوفان الاقصی» در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در میدان نبرد با مقاومت فلسطین نمایشگاه‌هایی در بعضی از نگارخانه‌ها و گالری‌ها برپا هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«مقاومت می‌کنیم» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

نمایشگاه «مقاومت می‌کنیم» (نحن نقاوم) به پاس مقاومت فداکارانه مردم مظلوم غزه با ۱۸۰ اثر شامل پوستر، کاریکاتور، تصویرسازی و عکس ۱۴ تا ۳۰ آبان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ دایر است.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

«کودکان در آتش اسرائیل» در برج آزادی

نمایشگاه آثار پوستر، نقاشی و نقاشی‌خط با عنوان «کودکان در آتش اسرائیل» با ۳۴ اثر به همت استاد جلال عطارزاده و مشارکت برج آزادی و گروه هنری لیلا، ۱۵ تا ۲۶ آبان ساعت ۹ تا ۱۹ در تالار آیینه برج آزادی دایر است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در پی اتفاقات و حوادث اخیر غزه است تا ادای دینی باشد به کودکانی که جان خود را با مظلومیت و صبوری در راه مقاومت تا پیروزی قدس از دست دادند.

لیلا شاهنجرینی، نازنین منصوری، فاطمه شاهسون، الهام محمدی، فاطمه کیانی، علی پیرانی، زینب پیرانی، نسا احمدی دوست، سمیه نوروزی، لیلا لطفی زاده، بنفشه عرب، عرفان رسولی، عرفان عطارزاده، نازآفرین نادری، یونس رجبی و زهرا حسینی چوبه از هنرمندان حاضر در این رویداد هنری‌ هستند.

«کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی با نمایش آثار ۴۰۰ هنرمند مطرح آمریکای لاتین از ۱۵ کشور از جمله آرژانتین، اکوادور، برزیل، هندوراس، مکزیک، کوبا، شیلی، کاستاریکا، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، گواتمالا، پرو، اروگوئه، ونزوئلا و نیکاراگوئه با موضوع‌های استکبارستیزی، ضدصهیونیست، طوفان الاقصی و فلسطین، ۱۲ تا ۲۸ آبان به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.

این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده و شامل آثار هنرمندان مطرحی همچون آرس، آدان ایگلساستولدو، برادی رودریگوئز، رامیرو زاردویاس، لوییس کارلوس فرناندز، مارکوس دسوزا و رائول فرناندو زولتا است.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

«با طوفان الاقصی تا روز آخر» در خانه عکاسان

نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر» با ۴۲ اثر از آثار عکاسان رسانه‌های بین‌المللی فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان‌الاقصی ۲۴ مهر در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ افتتاح شد و تا «روز پیروزی مقاومت غزه» روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ ادامه دارد. آثار این نمایشگاه هر هفته به روز می‌شود و تغییر می‌کند و عکس‌هایی که از دیوار پایین می‌آید به صورت کوچکتری بر روی یکی از دیوارهای نمایشگاه اضافه می‌شود.

«کوه روبرو» در ایکس هما

نمایشگاه آثار نقاشی مجید فعال با عنوان «کوه روبرو» با همکاری گالری امروز ۱۹ آبان ساعت ۱۶ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا هفتم آذر ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد. فعال در این رویداد البرز را در فاصله‌ فلات مرکزی تا گیلان قدم به قدم نقاشی کرده است، جست و جوی بی‌پایانی که شبیه سفر روح به نظر می‌آید.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

‏‎«عبور از نقاشی» در ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه آثار نقاشی‌ مسعود سعدالدین با عنوان ‏‎«عبور از نقاشی» ۱۹ آبان تا هفتم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه‌ هجدهم، شماره‌ ۲۵ برپاست. این مجموعه شنبه‌ها تعطیل است.

«دست برنده» در نگر

نمایشگاه آثار نقاشی الهام شیروی با عنوان «دست برنده» ۱۹ آبان ساعت ۱۶ در گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا ششم آذر جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و روزهای دیگر ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«زهر ابریشم» در گالری شریف

نمایشگاه انفرادی آثار پگی عباس‌پور با عنوان «زهر ابریشم» ۱۹ آبان ساعت ۱۶ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا سوم آذر دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

«سِیر» در گالری اچ

نمایشگاه گروهی نقاشی با آثار هنرمندانی همچون بهمن جلالی، فریدون آو، معصومه مظفری، رضا درخشانی، آویش خبره زاده، سهند حسامیان، مصطفی سرابی، ناصر بخشی و فرخ مهدوی به انتخاب علیداد نمازی با عنوان «سِیر» ۱۹ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری اچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ افتتاح می‌شود و تا سوم آذر ادامه دارد.

«ته مانده‌های روز» در آران

نمایشگاه «ته مانده‌های روز» نگاهی به بیست سال همراهی سمیرا اسکندرفر و حامد صحیحی ۱۹ آبان تا سوم آذر دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۸ و جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج دایر است. بیست سال پیش اسکندرفر و صحیحی نخستین نمایشگاه خود را در گالری لاله برگزار کردند. نمایشگاه «ته مانده‌های روز» نگاهی است به بیست سال همراهی آنها و مجموعه‌هایی با سوژه مشترک که به نمایش گذاشته‌اند و پس از آن...

نقاشی‌های رحیم مولاییان در گالری افرند

نمایشگاه آثار رحیم مولاییان هنرمند نقاش پیشکسوت ۱۹ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری افرند به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ افتتاح می‌شود و تا سوم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«عزاخانه» در سیحون

نمایشگاه «عزاخانه» روایت یک بازخوانی برگرفته از تکیه معاون الملک، چیدمانی از الهام بنایی با نمایشگاه‌گردانی هلیا همدانی ١٩ آبان ساعت ۱۶ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ افتتاح می‌شود و تا یکم آذر هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۹ و ‎جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

«بی‌ چرخه‌گی» در بُستان

نمایشگاه آثار نقاشی مریم درمنی با عنوان «بی‌ چرخه‌گی» ۱۹ آبان تا یکم آذر در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«اَرس» در طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های علی گلستانه با عنوان «اَرس» ۱۹ آبان تا یکم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج برپاست. گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

در بخشی از بیانیه‌ این نمایشگاه آمده است: «عمده‌ این نقاشی‌ها بازنویسی‌هایی تصویری از نوشته‌های ادبی و سرنوشت نویسندگان است و با کلمات، نام‌ها، گفته‌ها، و داستان‌ها پیوند دارد.»‏‎

آثار استادان خوشنویس آذری‌زبان در باغ هنر

آثار بیست هنرمند خوشنویسی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، ۱۹ آبان ساعت ۱۸ در گالری کوشک باغ هنر واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، بزرگراه شهید حقانی غرب به شرق، بلوار کتابخانه ملی افتتاح می‌شود و تا ۳۰ آبان ساعت ۹ تا ۱۸ برپاست.

در این نمایشگاه آثار خوشنویسی از خط‌های مختلف از جمله نستعلیق، نستعلیق شکسته و نسخ روی دیوار می‌رود. غلامحسین امیرخانی از چهره‌های ماندگار حوزه خوشنویسی و اصغر شعردوست حافظ‌شناس از جمله مهمانان مراسم افتتاحیه این نمایشگاه هستند. در این مراسم از استاد میرحسین زنوزی و استاد غلامرضا سپهری به عنوان پیشکسوتان حوزه خوشنویسی تجلیل خواهد شد.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

«کتانژانت» در نگارخانه والی

نمایشگاه آثار نقاشی‌ و حجم گلنار قسیمی با عنوان «کتانژانت» با نمایشگاه‌گردانی سعید باباوند، ۱۹ آبان ساعت ۱۶ در نگارخانه والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۹ آبان ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد. نگارخانه شنبه‌ها تعطیل است.

«حاجت/گاه» در گالری اِو

نمایشگاه چیدمان انفرادی آرمان صداقت با عنوان «حاجت/گاه» ۱۹ آبان ساعت ۱۶ در گالری اِو - فضای ۱/۳ به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا ۲۵ آبان دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد.

«من چه سبزم امروز» در ابتدا

نمایشگاه گروهی نقاشی آناهیتا کریمی و جمعی از هنرجویان با عنوان «من چه سبزم امروز» ۱۹ آبان ساعت ۱۶ در نگارخانه ابتدا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میدان ولی‌عصر(عج)، کوچه فرخی، پلاک ۳۵ افتتاح می‌شود و تا ۲۴ آبان یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹ ادامه دارد.

«رویش زمان» در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه آثار نقاشی راضیه کیهانی با عنوان «رویش زمان» ۱۹ آبان ساعت ۱۶ در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج البلاغه به نشانی خیابان شریعتی، روبه‌روی خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، خیابان امامزاده افتتاح می‌شود و تا ۲۴ آبان همه روزه ساعت ۱۰ تا ۱۸ دایر است. در این نمایشگاه، ۲۲ اثر با تکنیک‌های مختلف رنگ روغن، پاستل و آبرنگ و مداد رنگی به نمایش گذاشته می‌شود.

«گوهر نقش» در نگارخانه کهفی

نمایشگاه انفرادی آرت آپ - Art Up فریبا میریان با عنوان «گوهر نقش» ۱۹ آبان ساعت ۱۶ در نگارخانه کهفی به نشانی بلوار قیطریه، روبه روی پارک قیطریه، خیابان حدادنژاد، نبش بن بست عزیزی، پلاک یک افتتاح می‌شود و تا ۲۴ آبان به جز پنجشنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۱۸ ادامه دارد.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

«کرانه فعال بی‌کرانگی» در نگارخانه احسان

نمایشگاه انفرادی پوریا قره گوزلو با عنوان «کرانه فعال بی‌کرانگی» چیدمانی متحرک همراه با نور و صدا ۱۹ آبان ساعت ۱۵ تا ۱۸ نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۳ آبان ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ ادامه دارد. اختتامیه این نمایشگاه ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ است.

«ابرها و قصه‌ها» در نگارخانه شفق

نمایشگاه گروهی کودک و نوجوان؛ آنیتا مهبد، کسری خدایاری، آدرینا محمدی، شهریار مدنی و شهراد سلیمانی با عنوان «ابرها و قصه‌ها» ۱۸ آبان ساعت ۱۶ در نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌و یکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده افتتاح می‌شود و ۱۹ آبان ساعت ۱۵ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۴ آبان ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه گروهی روایت تصویری کودکان هفت تا ۱۲ سال از شکل‌ها و فرم‌های متحرک ابرهاست که گاه پراکنده و گاه منسجم در آسمان نقش می‌بندند، گویا این فرم‌ها زنده شده و با رنگ‌آمیزی به آنها هویت بخشیده شده است.

«اصل کارتون ۲» در خانه کاریکاتور

نمایشگاه مرور آثار اصل هنرمندان کارتونیست خارجی با عنوان «اصل کارتون ۲» ۱۵ آبان تا ۳۰ آذر روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهیدهمت، خیابان شهید داود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن(کتابی)، پلاک ۴۴ دایر است.

این نمایشگاه از آرشیو خانه کاریکاتور انتخاب و با هدف بازخوانی ویژگی‌های فنی و تنوع تکنیکی آثار دستی به عنوان اصول خلق‌ایده‌ها و چالش‌های هنرمندان کارتونیست برپا شده است.

«نظیره کشی» در مدار موازی

نمایشگاه انفرادی آثار شهریار حاتمی با عنوان «نظیره کشی» ۱۲ آبان تا ۱۰ آذر جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، نبش بامشاد، پلاک ۴٠٩ دایر است. گالری شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل است.

آثار ایراندخت محصص در نگارخانه لاله

نمایشگاه آثار ایراندخت محصص نقاش و پژوهشگر پیشگام در عرصه هنرهای تجسمی ۱۲ تا ۳۰ آبان شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷، پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ به غیر از ایام تعطیل در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله برپاست. این نمایشگاه گلچینی از ۳۳ اثر منتخب از دهه ۳۰ تا ۵۰ زندگی هنری محصص است که این آثار نقش بسزایی در معرفی هنر نوگرای ایران داشته است.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

«در فاصله خودم با خودم» در اعتماد

نمایشگاه آثار نقاشی شهرام کریمی با عنوان «در فاصله خودم با خودم» ۱۲ تا ۳۰ آبان روزﻫﺎی هفته ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی ﻣﯿﺪان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ برپاست. ﮔﺎﻟﺮی دوﺷﻨﺒﻪ ﻫﺎ ﺗﻌﻄﯿﻞ اﺳﺖ.

«سرگیجه» در دنا

نمایشگاه آثار نقاشی نیلوفر قادری‌نژاد با عنوان «سرگیجه» ۱۲ تا ۳۰ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دنا به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«ایستگاه ۵۲ هرتز» در گالری دوست

نمایشگاه آثار نقاشی امیر عباسی با عنوان «ایستگاه ۵۲ هرتز» ۱۲ تا ۳۰ آبان دوشنبه تا جمعه به جز تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار دایر است.

«ابله» در گالری باوان

نمایشگاه انفرادی علیرضا زنده‌جان با عنوان «اَبله» ۱۲ تا ۲۹ آبان به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت دایر است. محوریت آثار مستقل زنده‌جان به تمسخر گرفتن دغدغه‌ها و مسائلی‌ است که امیدی به فائق آمدن آنها ندارد. مثل مرگ، از خود بیگانگی و پوچی که بر همه ابعاد زندگی سایه انداختند.

«همه را به آینده نمی‌برند» و «تا/ تاگشایی»

نمایشگاه‌های آثار مجتبی امینی با عنوان «همه را به آینده نمی‌برند» و نیلوفر لهراسبی با عنوان «تا/ تاگشایی» ۱۲ تا ۲۹ آبان دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول دایر است. «همه را به آینده نمی‌برند» مجموعه‌ای شامل ۲۶ اثر نقاشی و هشت اثر حجم است. نقاشی‌ها روی بوم اجرا شده و حجم‌ها از جنس قیر و گچ پخته با سازه‌های آهنی‌ هستند.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

۳ نمایشگاه در مجموعه‌ معاصر سو

نمایشگاه‌های گروهی «شما در سر خود هستید» با آثار سیاوش حاتم، هانیه رحیمیان، شیوا اباذریان، میترا اردلان، نگین شعله‌ور، مونا کلهرودی، محمد معینی و هاجر جهانبخش، آثار امین پروین با عنوان «تنظیم مجدد کارخانه» و آثار محسن کرمی با عنوان «در پس‌زمینه»، پنجم تا ۲۶ آبان ساعت ۱۶ تا ۱۹ در مجموعه‌ معاصر سو به نشانی نجات الهی (ویلا)، سمیه، پورموسی، پلاک ٣٠ دایر است. این مجموعه روزهای شنبه تعطیل است.

«خَرسنگ» در گالری شیدایی

نمایشگاه آثار نقاشی مهران نیک سیما با عنوان «خَرسنگ» ۱۲ تا ۲۶ آبان یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهارشیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک دایر است. گالری روزهای شنبه تعطیل است. دیدن آثار به صورت آنلاین در وبسایت گالری شیدایی امکانپذیر است.

«انهدام» در گالری با

نمایشگاه آثار نقاشی حسنعلی جهانشاهی افشار با عنوان «انهدام» ۱۲ تا ۲۶ آبان جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و روزهای هفته ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری با به نشانی بلوار ارتش غرب، بعد از محلاتی، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ برپاست. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

«نور و فضا» در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی مجسمه‌های نسیم ابوالقاسم با عنوان «نور و فضا» با همکاری بهروز دارش ۱۲ تا ۲۴ آبان جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«روایت اول: مواجهه» در گالری شم

نمایشگاه عکس‌های روزبه شهامت با عنوان «روایت اول: مواجهه» ۱۲ تا ۲۶ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شم به نشانی میرداماد، میدان مادر، سنجابی، بن‌بست یکم، پلاک هشت، طبقه‌اول، واحد۱۲ دایر است. گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

«روایت دوم، چگونه می‌توان یک هنرمند ایرانی (ن)بود؟»

نمایشگاه گروهی «روایت دوم، چگونه می‌توان یک هنرمند ایرانی (ن)بود؟» با گردآوری حافظ روحانی با آثار ابوشاهی، محمود بخشی، لهراسب بیات، ساناهین باباجانیانس، هوفر حقیقی، بهنام کامرانی، رکسانا منوچهری، سیامک فیلی‌زاده ۱۲ تا ۲۶ آبان یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری باشگاه به نشانی خیابان کریمخان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۳، طبقه سوم دایر است. این نمایشگاه کوشش افرادی است که در قالب‌های گوناگون در جست و جوی درک آن چیزی بودند که هویت ملی خوانده می‌شود؛ با تمامی تضادها و تعارض‌هایی که در خود دارد.

«همیشه کسی هست، نقطه» در نگاه

نمایشگاه آثار نقاشی علیرضا میرزا رضایی با عنوان «همیشه کسی هست، نقطه» ۱۲ تا ۲۴ آبان روزهای هفته ساعت ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم، خیابان غفاری، شماره ۶۴ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«نور در طرح و نقش» و «عشق داند» در فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه گروهی نقاشی محمد گائینی و حامد تقی‌زاده با عنوان «نور در طرح و نقش» ۱۳ تا ۲۳ آبان هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه شماره ۲ فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا دایر است. آثار این نمایشگاه با تکنیک‌های رنگ روغن، آکرولیک و مداد رنگی خلق شده است.

همچنین نمایشگاه گروهی نقاشیخط بانوان هنرمند با عنوان «عشق داند» ۱۲ تا ۲۳ آبان هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه هنر این فرهنگسرا دایر است.

در این نمایشگاه هنرمندان؛ شقایق امینی، مهرک عبدالصالحی، پریسا داوودی، گلناز فرهمندفر، نفیسه موثقی، ژینوس ترابیان، سیما سعیدی، حنانه گلی، ندا توکلی، مهدیس کاوه مهر، زهرا میرزایی، بهنوش حشمتی و غزاله حسینی‌پور، دایره را دستاویز خلق آثار خود کردند.

«گوشه دنج من» در آتبین

‎نمایشگاه آثار نقاشی الهام قبادی با عنوان «گوشه دنج من»، ۱۲ تا ۲۳ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

«فرم و رنگ به مثابه موسیقی و رقص»

نمایشگاه آثار نقاشی جلال الدین سلطان کاشفی با عنوان «فرم و رنگ به مثابه موسیقی و رقص» ١٢ تا ٢٣ آبان ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ١١ دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«تهرانم» در گالری هما

نمایشگاه آثار نقاشی طاهر پورحیدری با عنوان «تهرانم» ۱۲ تا ۲۳ آبان ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

«جدال» در بام

نمایشگاه نقاشی «جدال» مجموعه آثار نسیم حسن بخشان ۱۲ تا ۲۳ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، زنگ ۲ برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«سرِّ مکتوب» در باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه گروهی هنرمندان آکادمی تایپوگرافی نقاشیان با حضور ۷۰ هنرمند رشته‌های خوشنویسی مدرن و نقاشی‌خط با عنوان «سرِّ مکتوب» ۱۲ تا ۲۲ آبان از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی(مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی دایر است. این نمایشگاه حاصل دو سال تلاش مستمر و فعالیت بی‌وقفه هنرمندان آکادمی تایپوگرافی نقاشیان تحت نظر محمد سعید نقاشیان است.

«بقا» در ثالث

نمایشگاه آثار نقاشی الهه فرمانیان با عنوان «بقا» ۱۲ تا ۲۳ هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۱، جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان‌زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

«من آنم که نشانی ندارد» در گالری سهراب

نمایشگاه آثار نقاشی‌ آناهیتا ابوترابی با عنوان «من آنم که نشانی ندارد» ۱۲ تا ۲۳ آبان همه روزه ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ دایر است. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

«دریچه درون» در گالری بینش

نمایشگاه گروهی نقاشی با نام «دریچه درون» با نمایشگاه‌گردانی محسن بنی اسدی و ندا شاه حسینی ١٢ تا ۲۳ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بینش به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، جنوب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ برقرار است.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم شاه حسینی آمده است: «من به یقین رسیده‌ام که یکی دیگر از بعدهای جهان، من هستم! حضورم در زندگی انسانی همان دریچه ورودم به «آن» م _ درونیتم_ و توان بیانم، نقاشی است.»

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

«سرزمین ناب» در شمیس

نمایشگاه آثار نقاشی علی دانائیان با عنوان «سرزمین ناب» ۱۲ تا ۲۳ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه دانیالی، شماره هشت برپاست. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

«واکاوی» در آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «واکاوی» ۱۲ تا ۲۱ آبان روزهای جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ و روزهای دیگر ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از فرشته، روبه روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ برپاست.

در این نمایشگاه گروهی آثار هنرمندان در زمینه‌ نقاشی با نگاه به مهاجرت خلق شده و هر یک از این هنرمندان جوان با آنچه که از مقوله‌ ناخوشایند مهاجرت تجربه کرده‌اند را در فرم‌ها و تکنیک‌های متفاوتی خلق کردند. همچنین مجسمه‌های «واکاوی» در مسیری خودانگیخته به آثاری نوگونه منتج شدند. این آثار از ۱۵ هنرمند جوان آغازی برای همراهی هنرمندان در این مسیر است.

«تصویرگران کوچک» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه تصویرسازی کتاب کودک با عنوان «تصویرگران کوچک» با نمایشگاه‌گردانی مهسا کشاورزی ۱۱ تا ۲۲ آبان در گالری استاد میرمیران خانه هنرمندان برپاست.

همچنین ۱۲ تا ۲۲ آبان نمایشگاه‌های نقاشی اثر احمد رضوی با عنوان «از رنگ به عشق و فریاد» در گالری استاد ممیز، آبرنگ اثر مجتبی غلامعلی‌زاده با عنوان «معماری باران» در گالری زمستان و مجسمه اثر بهادر احسانی با عنوان «اسباب‌بازی» در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برپا هستند. این مجموعه روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

گالری‌گردی آبان؛ تماشای «کوه روبرو» و «گوهر نقش»

نقاشی‌های مهدی حسینی در هور

نمایشگاه آثار نقاشی‌ مهدی حسینی پنجم تا ۲۶ آبان همه روزه ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ دایر است. شنبه‌ها نگارخانه تعطیل است‌.

«کاکل زرگون درخت» و «اشعار سنگی‍[‍ن]» در آداپا

نمایشگاه‌های «کاکل زرگون درخت» آثار پدرام کازرونی و «اشعار سنگی‍[‍ن]» آثار حمیده محبی، ۲۸ مهر تا ۲۰ آبان ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری آداپا به نشانی میدان ولی‌عصر(عج)، کوچه‌ سازش، کوچه‌ پنجم، کوچه‌ صومعه‌سرا، پلاک پنج برپاست.

«رویای زندگی» در تئاترشهر

نمایشگاهی از نقاشی‌های زنده‌یاد شهریار تیمورپور طراح گریم و نقاش با عنوان «رویای زندگی» به همت انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر ایران، گروه طراحان هنر و نمایشگاه‌گردانی بیتا عالی مهر، ۲۸ مهر تا ۲۶ آبان ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ در سالن انتظار تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر دایر است.

«جلوه‌ یار و ریا» در گالری دلگشا

نمایشگاه انفرادی آثار علی انصاری با عنوان «جلوه‌ یار و ریا»، ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان به جز روزهای شنبه‌ و دوشنبه‌ ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ برپاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha