۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۳۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85285463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نخست‌وزیر کانادا : باید در غزه وقفه بشردوستانه ایجاد شود

تهران- ایرنا- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا چهارشنبه گفت که برای آزادی اسرا و ارسال کمک به غزه به وقفه قابل توجه بشردوستانه در جنگ نیاز است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ترودو به خبرنگاران گفت: نیازی به توصیف این وضعیت وحشتناک نیست. به همین دلیل ما خواهان وقفه بشردوستانه قابل توجه در جنگ هستیم تا بتوانیم گروگان‌های یهودی را آزاد کرده و به تخلیه شهروندان خارجی را نیز از غزه خارج کنیم.

وی افزود: این وقفه باید امکان ارسال کمک‌های مهم و واقعی را فراهم کند تا بتوان برای کاهش بحران شدید انسانی مردم و غیرنظامیان غزه کمک کافی ارائه کرد.

کانادا پیشتر نیز خواستار وقفه در جنگ غزه شده بود اما از وقفه طولانی‌تر حمایت نکرده بود.

ترودو چهارشنبه در بخشی دیگری از اظهارات خود گفت که اسلام‌هراسی و یهودستیزی در کانادا و سایر کشورها افزایش یافته است.

وی افزود: این چیزی نیست که در کانادا قابل قبول باشد. کانادایی‌ها هم اکنون در خیابان‌های خودمان دچار ترس می‌شوند.

نخست وزیر کانادا اظهار کرد که باید تلاش‌ها برای راه‌حل دو دولتی افزایش یابد تا یک کشور فلسطینی قابل اتکا ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در این زمینه نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل، رو به افزایش است اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ۱۰ هزار و ۵۶۹ شهروند فلسطینی طی ۳۳ روز گذشته شهید شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha