قیمت جدید انواع محصولات لبنی در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی کهکیلویه و بویراحمد گفت: قیمت جدید انواع محصولات لبنی در استان مشخص شد و هر واحد صنفی لبنیاتی از قیمت‌های اعلام شده تخطی کند با آن برخورد قانونی می‌شود.

حمزه لقمانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: قیمت لبنیات تولیدی استان در کارگروه مشترک دستگاهای اجرایی مشخص شده است.

وی افزود: براساس مصوبات این نشست، قیمت ماست فله‌ای هر کیلو گرم ۲۵۰ هزار ریال، شیر غیرپاستوریزه هر کیلو گرم ۱۸۵ هزار ریال، شیر فله‌ای پاستوریزه هر کیلو گرم ۱۹۵ هزار ریال و شیر پاستوریزه بسته بندی شده هر عدد ۲۰۵ هزار ریال اعلام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهکیلویه و بویراحمد ابراز کرد: قیمت ماست یک کیلوگرمی با دبه پلاستیکی نیز ۲۸۰ هزار ریال، هر کیلوگرم کره ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و هر دوغ ساده نیز ۱۴۵ هزار ریال اعلام شد.

در کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ هزار رأس گاو به صورت سنتی و صنعتی پرورش می یابد و تولید شیر سالانه این استان با ۲ میلیون واحد دامی سبک و سنگین ۸۵ هزار تن در سال اعلام شده است.

هم اینک میانگین مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در جهان بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم و در ایران یک چهارم این استاندارد است که این امر حمایت از تولیدکنندگان شیر را ضروری‌تر کرده است.

سرانه مصرف شیر در این استان به‌طور میانگین به ازای هر نفر سالانه ۱۱۰ کیلوگرم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha