تجمع کره‌ای‌ها برای پایان جنگ علیه غزه همزمان با سفر بلینکن/سئول خواهان وقفه بشردوستانه شد

تهران- ایرنا- گروهی از کره ای ها همزمان با سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کشورشان با تجمع در نزدیک دفتر ریاست جمهوری در سئول بر لزوم آتش بس در نوار غزه تاکید کرد و پارک جین وزیر خارجه کره جنوبی نیز در دیدار با بلیکن خواهان ایجاد وقفه بشردوستانه در این منطقه شد که زیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا از اسکای نیوز، همزمان با سفر بلیکن برای دیدار با مقام‌های سئول، مردم کره جنوبی در نزدیکی دفتر ریاست جمهوری این کشور یک تجمع در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریکا برگزار کردند. یک معترض که ماسک بلینکن را بر روی صورت زده بود، پلاکاردهایی با شعار «جنگ و کشتار را متوقف کنید» (به زبان کره‌ای) در دست داشت.

همچنین معترضان دیگر پلاکاردهایی با شعارهای «آتش بس، همین حالا. فلسطین را آزاد کنید»، «نه به ارائه تسلیحات به اوکراین» و «نه به اتحاد آمریکا، کره و ژاپن» در دست گرفته بودند.

پارک جین وزیر خارجه کره جنوبی نیز که امروز پنجشنبه میزبان بلینکن بود، اعلام کرد که سئول بر لزوم وقفه بشردوستانه کوتاه مدت در غزه تاکید می‌کند.

تاکید وزیر خارجه کره جنوبی برای وقفه بشردوستانه در حالی است که از ابتدای حملات هوایی رژیم اسرائیل در غزه بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیدند و خیل عظیمی از جمعیت فلسطینی‌ها مجبور به کوچ از شمال غزه به بخش جنوبی شدند.
همچنین ساکنین غزه با بحران آب و برق مواجه هستند و بیمارستان‌ها به صورت عامدانه از سوی تل آویو مورد حمله قرار می‌گیرند.

وزیر خارجه آمریکا که امروز به سئول سفر کرده پیش از دیدار با همتای خود، با کیم یون سوک رئیس جمهور و چو تائه- یونگ مشاور امنیت ملی کره جنوبی دیدار کرده بود.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن از رئیس جمهور یون به خاطر تعهد کره جنوبی برای ارائه کمک های بشردوستانه به مردم غزه تشکر کرد. سفرهای آسیایی وزیر خارجه آمریکا پس از آن انجام می‌شود که وی در سه هفته گذشته سفرهای متعددی به کشورهای خاورمیانه برای گفتگو در مورد جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه داشته است.

تجمع کره‌ای‌ها برای پایان جنگ علیه غزه همزمان با سفر بلینکن/سئول خواهان وقفه بشردوستانه شد

گفتگو در مورد همکاری روسیه و کره شمالی

بلینکن در دیدار با همتای کره‌ای خود گفت: آمریکا از چین می‌خواهد تا مانع از اقدام‌های بی‌ثبات کننده کره شمالی شود.

بلینکن با ادعای ارسال تسلیحات از کره شمالی به روسیه بمنظور استفاده در جنگ علیه اوکراین، آن را محکوم کرد. آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در هفته‌های گذشته به صورت مکرر از کمک ادعایی پیونگ یانگ به روسیه انتقاد کردند و سئول مدعی است که کره شمالی یک میلیون مهمات توپخانه به روسیه ارسال کرده است.

کرملین ماه گذشته اعلام کرد که «هیچ مدرکی» وجود ندارد که کره شمالی سلاح به روسیه ارسال کرده باشد.

وزارت خارجه آمریکا در تشریح دیدار بلینکن با رئیس جمهوری کره اعلام کرد: آنها "به شدت ارائه تجهیزات نظامی و مهمات توسط کره شمالی به فدراسیون روسیه برای استفاده در جنگ این کشور علیه اوکراین را محکوم کردند.

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، او از مشاور امنیت ملی کره جنوبی برای "تعهد سئول به ارائه کمک به کی‌یف" تشکر کرد.

بلینکن در توکیو گفته بود: «ما عمیقاً نگران آنچه روسیه در ازای تسلیحات و مهماتی که به پیونگ یانگ می‌دهد، هستیم».

بنجامین انگل، استاد دانشگاه ملی سئول به خبرگزاری فرانسه گفت: با توجه به این همکاری مجدد بین کره شمالی و روسیه، کره جنوبی به طور قابل‌توجهی خواهان حمایت ایالات متحده و تاکید مجدد تعهد واشنگتن برای حفظ تحریم‌های سازمان ملل است. این سفر برای انجام این کار طراحی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha