۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85285731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انسان در آینده محدودیتی در پهنای باند نخواهد داشت

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس پیش بینی دانشمندان، در آینده نه چندان دور انسان هیچ محدودیتی در پهنای باند برای فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی خود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونیکی CELV-۸ مجتمع صنعتی پرتودهی پارک علم و فناوری قزوین که با حضور رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد، افزود: ویژگی نور این است که ۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه حرکت کند و هیچ اشیایی این قابلیت را برای انجام کار ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز نور به خدمت بشر درآمده تا از آن در بخش فیبر نوری استفاده کند، تاکید کرد: مرکز پرتو فرآیند نوین قزوین در راستای استحکام سیم و کابل گام برمی‌دارد و انجام این مساله در استانی مانند قزوین که از ظرفیت های قابل توجهی در حوزه های کشاورزی و صنعت نیز برخوردار است، یک اقدام بی نظیر محسوب می‌شود.

صنعت هسته‌ای ایران در جهان رخ نمایی می‌کند

فاطمه محمدبیگی نماینده دیگر مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: امروز صنعت هسته‌ای آبروی جمهوری اسلامی ایران است، اگر مردم با خبر شوند که این صنعت تا چه اندازه می‌تواند گره گشای بخش کشاورزی، پزشکی، بیوتکنولوژی و رشد علوم و فنون مختلف باشد، بیش از گذشته به این مساله توجه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: انرژی هسته ای ایران امروز به جایی رسیده که در دنیا رخ نمایی می‌کند و کشور ما در شرایط تحریم غرب و به واسطه تلاش نخبگان در صنایع هسته‌ای ارزش آفرینی کرده است.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: امروز بیشترین تهدیدات را علیه نظام جمهوری اسلامی شاهد هستیم، اما ایران و ایرانی هیچگاه دست از پیشرفت و توسعه برنداشته و نمی دارد و همچنان راه شهدای هسته‌ای را ادامه خواهد داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز باید بتوانیم صنعت هسته‌ای را یکپارچه کنیم تا از این طریق خدمات بهتری را بتوانیم به مردم میهن اسلامی خود ارایه دهیم.

دانشمندان هسته‌ای برای ایران اقتدار ایجاد کرده‌اند

رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: ایران نمی‌تواند بایستد تا تمام کشورهای همسایه از انرژی هسته ای بهره مند شوند و در این زمینه هم هیچ اقدامی انجام ندهد.

وی اضافه کرد: امروز با تلاش های صورت گرفته و به برکت دانشمندان هسته‌ای کشورمان، به اقتداری از قدرت رسیده‌ایم که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی شهدای زیادی را تقدیم نظام کرده ایم تا جایی که امروز همچنان با پیشرفت های به دست آمده و تقدیم شهدایی چون سردار سلیمانی ها به دشمنان نشان داده ایم که برای سربلندی و سرافزازی میهن اسلامی خود هیچگاه دست از پیشرفت برخواهیم داشت.

براساس این گزارش، مرکز پرتودهی صنعتی قزوین در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار احداث شده و پرتودهی مواد و محصولات پلیمری، استریلیزاسیون محصولات یک‌ بار مصرف پزشکی، میکروب‌زدایی و از بین بردن آفات انبارمانی مواد غذایی، انجام آزمون‌های پلیمری به‌ منظور بررسی خواص و کنترل کیفی مواد و تعیین بار میکروبی مواد غذایی قبل و بعد از پرتودهی از جمله مهمترین خدمات و فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌آید.

شتابدهنده "رودوترون" در حوزه کشاورزی، سلامت و بهداشت و صنعتی دارای کاربردهای فراوانی است که با راه‌اندازی دومین سامانه پرتودهی، مجتمع صنعتی پرتودهی قزوین در آینده‌ نزدیک به یک مجموعه خدمت‌رسان در بخش های کشاورزی، بهداشت، سلامت و پلمیر تبدیل خواهد شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha