۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85289773
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عملیات پوشش فیبر نوری در ۶ شهر استان قزوین آغاز شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین از آغاز عملیات پوشش فیبر نوری در ۶ شهر این استان، گفت: شهرهای اقبالیه، تاکستان، البرز، محمدیه، بویین زهرا و آبیک تا پایان سال جاری به شبکه فیبر نوری متصل می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وهاب میزانی روز دوشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی توسعه فیبر نوری تصریح کرد: با توجه به امضای تفاهم نامه امروز برای طرح توسعه شبکه فیبر نوری در شهرهای بزرگ استان، براساس برنامه ریزی های به عمل آمده تا ۲ سال آینده تمامی ۲۸ شهر استان قزوین تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند.

وی، یکی از سیاست های مهم و کلان دولت سیزدهم را طرح توسعه زیرساخت های دیتا و ارتباطات دانست و تاکید کرد: بدون شک یکی از راهکار های این طرح، توسعه فیبر نوری در سطح کشور و استان است.

میزانی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان قزوین فرآیند توسعه فیبر نوری را آغاز کرده است، افزود: این استان وضعیت نسبتا خوبی را در این زمینه دارد و مراحل انجام این طرح نیز در چند شهر آغاز شده اما هدف ما در نهایت تجهیر شبکه نوری در تمامی شهرهای موجود استان است.

وی یادآور شد: دولت شرایط و تسهیلات مناسبی را برای حضور فعالان عرصه فیبر نوری ایجاد کرده است تا جایی که با مشارکت شرکت های شاتل و ایرانسل قرار شده بسترها و زیرساخت های مناسب را در شهرهای این استان فراهم کنند.

براساس این گزارش، قزوین جزو ۹ استان پیشرو در توسعه فیبر نوری کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha