۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85285768
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رییس انرژی اتمی از نخستین شتابدهنده توان بالای کشور رونمایی کرد

قزوین - ایرنا - رییس سازمان انرژی اتمی ایران از نخستین شتابدهنده توان بالا CELV - ۸ در مرکز پرتو دهی صنعتی قزوین رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رونمایی این شتابدهنده با هدف ارتقا و به روزرسانی صنایع پلیمر، سیم و کابل کشور امروز پنجشنبه در آیینی با حضور «محمد اسلامی»، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی در مرکز پرتودهی صنعتی پارک علم و فناوری قزوین انجام شد.

مرکز پرتودهی صنعتی قزوین در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار احداث شده و پرتودهی مواد و محصولات پلیمری، استریلیزاسیون محصولات یک‌ بار مصرف پزشکی، میکروب‌زدایی و از بین بردن آفات انبارمانی مواد غذایی، انجام آزمون‌های پلیمری به‌ منظور بررسی خواص و کنترل کیفی مواد و تعیین بار میکروبی مواد غذایی قبل و بعد از پرتودهی از جمله مهمترین خدمات و فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌آید.

ساختمان محل قرار گیری این سامانه در مدت‌ زمانی کمتر از ۶ ماه برای بهره‌برداری آماده شد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در فاز دوم، توسعه فعالیت مجتمع صنعتی پرتودهی قزوین از شتابدهنده "رودوترون" بهره‌برداری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha