دستگیری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه

کرمانشاه – ایرنا - فرمانده انتظامی کرمانشاه از دستگیری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ خرده فروش مواد مخدر و جمع آوری بیش از ۲هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در این استان طی هفت ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سردار «مهدی حاجیان» در همایش جامع امنیت محله محور شهرستان سنقروکلیایی اظهار کرد: امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است و هر کسی به هر بهانه ای بخواهد از آن عبور کند با واکنش قاطعانه پلیس مواجه خواهد شد.

او با اشاره به وظیفه پلیس در حوزه سلبی و ایجابی، گفت: در هر ۲ حوزه، پلیس کمربند خدمت به مردم را بسته و تلاش می کند بهترین و عالیترین خدمت را به عموم افراد جامعه ارائه کند.

سردار حاجیان تصریح کرد: در حوزه سلبی پلیس با همه توان به مقابله با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی می پردازد و تحت هیچ شرایطی به قانون شکنان اجازه عرض اندام نمی دهد.

دستگیری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همین راستا و طی ۷ ماه سپری شده از سال، بیش از ۴۵۰۰ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و بالغ بر ۲۲۰۰ معتاد متجاهر نیز از سطح شهرها و روستاها جمع آوری به کمپ های ترک اعتیاد منتقل شده اند.

وی با اشاره به روش چشمگیر دستگیری سارقان، ادامه داد: در همین راستا سرقت های مهم مانند منزل، مغازه و خودرو ۱۸ درصد کاهش داشته است.

سردار حاجیان در بخش دیگری از سخنان خود وظایف پلیس را در حوزه ایجابی دانست و گفت: در این حوزه پلیس به عنوان ضابط قانون وارد عمل خواهد شد و در کنار دستگاه قضائی خواسته های مردم را از دستگاه های اجرایی مطالبه خواهد کرد.

عالیترین مقام انتظامی استان ادامه داد: در حوزه ایجابی پلیس به عنوان مثال نمی تواند بنشنید و مرگ هم استانی ها و هموطنان خود در سوانح جاده ای را به نظاره بنشیند، بنابراین با مشخص کردن نقاط حادثه خیز از متولیان امر خواهد خواست که در اسرع وقت نسبت به رفع ان ها اقدام کند.

وی افزود: چنانچه متولی یا متولیان امر در انجام این وظیفه خود قصور و کوتاهی داشتند پلیس به عنوان ضابط قانون حتما ورود پیدا کرده و علیه آن ها اعلام جرم خواهد کرد و دستگاه های کم کار را به مردم معرفی می کند.

سردار حاجیان در عین حال تاکید کرد: همانگونه که همه دستگاه ها باید نسبت به وظایف خود پاسخگو باشند پلیس هم همینگونه خواهد بود و خود را موظف به پاسخگویی می داند، کما اینکه سامانه ۱۹۷ نیز آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایات همشهریان و هموطنان است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز طرح امنیت محله محور در استان خبر داد و گفت: اگر جامعه و شهری ایمن می خواهیم باید کار را از محلات شروع کنیم.

دستگیری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه

وی با تاکید بر اینکه همه ما در مقابل امنیت مسئول هستیم و هر کسی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد، گفت: بدون تردید اگر به این باور برسیم که همه باید در تولید امنیت نقش ایفا کنیم نتایج بسیار بهتری حاصل خواهد شد.

سردار حاجیان گفت: در طرح امنیت محله محور، ریش سفیدان و معتمدان و مردم نقش مهمی را عهده دار هستند و از آن ها می خواهم که به پلیس در اجرای طرح های ارتقاء امنیت کمک کنند تا شاهد برچیده شدن حضور مجرمان از محله و شهر و دیارمان باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از مردم سنقروکلیایی به نیکی یاد کرد و گفت: اهالی ولایتمدار این دیار در طول دوران انقلاب اسلامی بهترین یاور و همراه برای نظام و انقلاب بوده اند و با بصیرت خود به دشمنان این مرز و بوم اجازه نداده اند دست به فتنه گری بزند.

وی با بیان اینکه مردم سنقروکلیایی شایسته بهترین خدمات هستند، گفت: پلیس به نوبه خود تلاش می کند تا خدمات در خور شان و شایسته ای به اهالی مومن و انقلابی این شهرستان ارائه و امنیت آن ها را به نحو احسن تامین کند.

سردار حاجیان در پایان از تلاش های فرمانده و کارکنان انتظامی سنقروکلیایی هم قدردانی و با بیان اینکه دست تک تک آن ها را به خاطر تلاش ها و زحمات شبانه روزی می بوسد، گفت: من و همه همکارانم با خود عهد کرده ایم که آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم و بر سر عهد و پیمان خود خواهیم ماند.

دستگیری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه

امام جمعه: نیروهای نظامی و انتظامی مایه آرامش جامعه و قوام کشور است

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی هم در این همایش اظهار کرد: نیروهای نظامی و انتظامی مایه آرامش جامعه و قوام کشور هستند که با تلاش‌های شبانه روزی خود امنیت مطلوبی را در جامعه حکمفرما کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌رضا اکبری» خاطر نشان کرد: امنیت مقوله‌ای جمعی است و برای برقراری آن همه باید به پلیس کمک کرده و خود را در برابر آن مسئول بدانند.

وی بیان کرد: سنقروکلیایی به برکت حضور پلیس مقتدر و مردمی جزء شهرهای امن استان به شمار می‌رود و لازم است از تلاش‌های سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان و سرهنگ منصوری فرمانده انتظامی شهرستان قدردانی کنم.

دستگیری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه

سنقر جز امن ترین شهرهای کشور است

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی نیز در همایش جامع امنیت محله محور اظهار کرد: الحمدلله سنقروکلیایی کوچکترین موضوع امنیتی ندارد و جزء امن‌ترین شهرستان‌های استان و حتی کشور محسوب می‌شود.

«علی قربانی» گفت: پلیس خدمتگزار با تلاش‌های شبانه روزی خود توانسته امنیت خوبی را در استان و شهرستان سنقروکلیایی برقرار کند که لازم است از سردار حاجیان به صورت ویژه قدردانی کنم.

دستگیری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه

تسریع اجرای دستورات قضایی توسط نیروی انتظامی از طریق سیستم الکترونیکی

دادستان سنقروکلیایی هم در این همایش جامع امنیت محله محور شهرستان سنقروکلیایی ضمن خیر مقدم به فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از ایشان در راستای اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی در خصوص استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های الکترونیکی در امور قضایی تقدیر و تشکر کرد.

«حامد صادقی» ادامه داد: از مزایای مهم این طرح سرعت در اجرای دستورات قضایی توسط نیروی انتظامی بوده که این امر می‌تواند رضایت ارباب رجوعان و شهروندان را در پی داشته باشد.

دادستان سنقروکلیایی خاطر نشان کرد: مقام قضایی بعد از صدور دستور بلافاصله از طریق رایانه آن را به مرجع انتظامی ارسال و مرجع انتظامی بعد از انجام فرایند اداری، نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به داسرا عودت می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنقروکلیایی در پایان سخنان خود در خصوص حمایت قاطعانه دستگاه قضا از پلیس و اقدامات قانونی پلیس در برقراری نظم و امنیت جامعه مطالبی عنوان کرد.

پاسگاه کیونانات سنقروکلیایی افتتاح شد

در ادامه پاسگاه انتظامی کیونانات سنقروکلیایی با حضور فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، جمعی از مسئولان سنقروکلیایی و اهالی بومی منطقه افتتاح شد.

دستگیری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در مراسم افتتاح پاسگاه کیونانات سنقروکلیایی اظهار کرد: خوشبختانه امروز امنیت خوبی در این شهرستان حکم فرماست که حاصل همکاری بسیار خوب مردم با پلیس است.

سردار حاجیان ادامه داد: هرجایی که مخلان نظم و امنیت عمومی بخواهند خدشه ای بر امنیت مطلوب فعلی وارد کنند پلیس با اقتدار در صحنه مقابله حاضر و اجازه عرض اندام به هنجارشکنان را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه امروز قانون شکنان و مجرمان از کوچکترین حاشیه امنیتی در استان برخوردار نیستند، گفت: این افراد چنانچه خطایی هم مرتکب شوند در سریعترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر و به سزای عمل خود می رسند.

او با اشاره به افتتاح پاسگاه کیونانات، گفت: پاسگاه ها و کلانتری ها باید به پناهگاه امید و امنیت برای مردم تبدیل شوند کمااینکه همینگونه نیز هست و تلاش کرده ایم مردمی که به پلیس امید بسته اند را ناامید نکنیم.

سردار حاجیان در پایان با بیان اینکه پلیس خود را خدمتگزار مردم می داند، خطاب به شهروندان گفت: ابلاغ ماموریت از سوی شما و انجام آن از سوی پلیس شعاری است که حتما در استان اجرایی خواهد شد.

دستگیری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه

برگزاری جلسه کمیسیون عملیات انتظامی استان در شهرستان سنقروکلیایی

درادامه شصت و هشتمین کمیسیون عملیات انتظامی استان به ریاست سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان و با حضور جمعی از مسئولان و مدیران انتظامی استان در ستاد انتظامی شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد.

دستگیری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه

بازدید فرمانده انتظامی استان از پاسگاه کل سفید سنقروکلیایی

فرمانده انتظامی استان در پایان سفر خود به سنقروکلیایی از پاسگاه کل سفید بازدید و در جریان خدمات رسانی به مردم قرار گرفت.

دستگیری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه

شهرستان سنقروکلیایی در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار داشته و از جمعیتی بالغ بر ۹۵ هزار نفر برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha