اورژانس ۱۱۵ تربت‌حیدریه به دانش‌آموزان کمکهای اولیه می‌آموزد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: آموزش‌های کمک‌های اولیه از سوی اورژانس ۱۱۵ این شهرستان به دانش‌آموزان، معلمان و سایر اقشار ارائه می‌شود.

دکتر محمدجواد امیری روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آموزش همگانی کمک‌های اولیه در یکی از مدارس تربت‌حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری ۲۰۰ دانش آموز، معلم و دیگر اقشاری که در معرض خطرهای احتمالی ناشی از کار قرار دارند، زیر پوشش آموزش‌های اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: آشنایی با سیستم اورژانس و نقش امدادگر، آشنایی با وظایف و کارکرد سیستم‌های حیاتی بدن، روش مواجهه با بیماران و مصدومان، احیای قلبی ریوی، برخورد با موارد اورژانسی مانند تشنج، گرما و سرمازدگی، آلرژی، دیابت، برق گرفتگی و غرق‌شدگی از جمله مباحث آموزشی کمکهای اولیه اورژانس به دانش آموزان و سایر اقشار است.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: مدت دوره آموزشی کمکهای اولیه ۵۰ ساعت است و در پایان برای شرکت‌کنندگان گواهی معتبر صادر می‌شود.

به گفته وی، اکنون ۱۰۰ نفر دیگر برای شرکت در این دوره های آموزشی ثبت نام کرده اند که بتدریج برای آنها مباحث مربوطه ارائه می شود.
وی بیان کرد: آموزش‌ها بر۲ محور "همیاران‌ اورژانس" و "اورژانس‌ یار" با محوریت آموزش همگانی است و فراگیران این آموزشها در مواقع بروز خطر یا اتفاقات ناگوار انسانی تا رسیدن اورژانس به سر صحنه، از آموزش‌های فرا گرفته شده برای نجات جان مصدومان بهره‌برداری می کنند.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت بیمارستانی در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha