اداره استاندارد کرمانشاه در حوزه اندازه‌شناسی و اوزان و مقیاس رتبه اول کشور را دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد کرمانشاه با بیان اینکه این استان در اعطای نشان حلال جزو استان‌های پیشتاز و جزو چهار استان برتر کشور هستیم، گفت: همکاران متخصص ما در اداره اوزان و مقیاس‌بندی مقام اول کشور را دارند جایی که بحث کم فروشی در آن مطرح می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حسین‌پور روز پنجشنبه همزمان با روز ملی کیفیت (۱۸ آبان) در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه و برتر استان افزود: اداره استاندارد در کودهای کشاورزی و محصولات کشاورزی نیز ورود پیدا کرده زیرا رعایت استاندارد کودهای شیمیایی نقش مستقیمی در امنیت غذایی مردم دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه استانداردسازی، اداره استاندارد کرمانشاه در حوزه تدوین و تجدیدنظر استاندارد ملی موفق به تدوین هشت استاندارد ملی و در حوزه بازنگری استانداردهای ملی، ۲۶۹ استاندارد را بازنگری کرده است.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه اظهار کرد: ۲۸ پروانه حلال سال گذشته صادر کردیم که باتوجه به جمعیت استان رتبه چهارم را در این زمینه داریم.

وی همچنین عنوان کرد: در صدور پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها پنج مورد صدور پروانه داشته‌ایم و در صدور ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی، سه هزار و ۳۷۵ ارزیابی از کالاها انجام شده است.

حسین پور گفت: هزار و ۶۶ مورد تاییدی ایمنی آسانسور در استان کرمانشاه به ثبت رسیده و ۲۸۲ مورد بازرسی هم در زمینه تجهیزات بازی و شهربازی‌های استان انجام شده است.

وی در ادامه گفت: هزار و ۱۰۰ مورد نیز آزمایش نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت مایع انجام شده است و ۴۸۰ مورد بازرسی نیز از باسکول‌های وسایل چرخدار صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه افزود: اداره استاندارد استان ۹ هزار آزمون نیز از وسایلی که برای سنجش در بازار خرید و فروش استفاده می‌شود، انجام داده‌ است.

وی با بیان اینکه یک قرن است اداره استاندارد به عنوان مردمی‌ترین و فنی‌ترین ارکان حکمرانی از حقوق مردم در حوزه‌های مختلف صیانت می‌کند، گفت: اداره استاندارد به عنوان یک نهاد نظارتی و حاکمیتی نقش مهمی در تولید و رشد بازارهای صادراتی شهر کرمانشاه دارد.

حسین پور با بیان اینکه ما رشد تولید کیفی که بتواند یک آبرویی برای کشور در سطح جهانی باشد را پیگیری می‌کنیم، گفت: همکاران ما به عنوان ضابط دادگستری می‌توانند در عرصه‌هایی که با امنیت، آرامش و سلامت مردم سر و کار دارند ورود پیدا کنند.

اداره استاندارد کرمانشاه در زمینه اهدا نشان حلال مقام سوم کشور را داراست

در این مراسم از واحدهای تولیدی کابل باختر، مارپیچ باختر، شرکت بسته‌بندی فریور حیدری، محورسازان زاگرس، رنگسازان غرب و زمزم به عنوان واحدهای نمونی استانی استاندارد و از هفت واحد شابلون تجهیز، کشت و صنعت دشت پرامان، صنایع سیمان غرب، کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه، تعاونی ۱۲۱ بهار دالاهو (مانیزان)، پارس حفاظ و پارک آبی پاسارگاد نیز به عنوان واحدهایی که اهتمام به کیفیت داشتند، تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha