۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبر: 85286105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرمان: بسیج از پایه‌های مهم قدرت کشور است

کرمان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: بسیج در صحنه های مختلف ارزش خود را به نمایش گذاشته و یکی از پایه های مهم قدرت یک کشور است که در آن چهره های میدانی جوان و پرجوش در کنار هم قرار می گیرند تا هر زمان مشکلی در کشور ایجاد شود بتوانند حل کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه در اجلاس سالانه مجمع بسیجیان استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهیدباهنر کرمان افزود: بسیج به لحاظ شکل ظاهری یک عِده و عُده دارد و زمانی که شکل می گیرد افرادی رسما عضو آن می شوند و در بخش های مختلف و ماموریت‌های بسیج مهیا و آماده و از سر وظیفه حضور پیدا می‌کنند که این بخش بسیار با ارزش است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاهکارهای جمهوری اسلامی تشکیل بسیج است که زوایای بسیار مهمی دارد اظهار داشت: زاویه دیگری وجود دارد و نگاه بسیجی که در بخش اول شکل گرفته هوادار و طرفدارانی پیدا می‌کنند و با وجود اینکه عضو رسمی نیستند اما در همان میدانی که بسیج ترسیم کرده حرکت می‌کنند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: ذهن و فکر بخش دوم به گونه ای در اختیار بخش اول قرار می گیرد که ضریب قدرت و توانمندی‌های این بخش را چندبرابر می کند که گاهی اگر دنیا هم در مقابل آن صف آرایی کند موفق نمی شود بر آن غالب شود.

به گفته وی نمونه آن انقلاب اسلامی است که همین گونه شکل گرفته و همانطور که امام تنها با شاگردانی معدود مبارزه علیه شاه را شروع کرد، به لحاظ تحلیل ظاهری و روی کاغذ، امام راحل چیزی در اختیار نداشت .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جریان دوم زمانی تولید شد که ٢ کار مهم انجام داد و نگاه و افکار عمومی را همراه خودش کرد که انقلاب شکل گرفت و پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: در هر صحنه ای نگاه کنید تعدادی در غزه مبارزه  و با حماس همراهی می کنند که بخش اول به شمار می روند اما بخش دوم که توانش از بخش اول بیشتر است فکر و ذهن انسان ها است .

وی گفت: بخش دوم که با غزه همراه شده و قلبشان برای پیروزی غزه می تپد دنیا را فراگرفته و در قلب اروپا، آمریکا و در خیابان های دنیا طرفدار پیدا کرده و پرچمش بالا است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی تاکیدکرد: اینکه مجامع بین المللی به کُندی عمل کنند خودشان را در پیشگاه مردم دنیا منفور می کنند زیرا پیروزی بزرگ مردم غزه را بخش دوم رقم می زند.

بسیج از بخش دوم غفلت نکند

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اضافه کرد: بسیج برخی مواقع از بخش دومش غفلت می‌کند زیرا تفکر بسیجی طرفدارانی در توده های مختلف مردم و حتی در کشورهای اطراف و جهان اسلام دارد.

وی عنوان کرد: هر اتفاقی که در استان می خواهد رقم بخورد چه نیاز به جمع شدن تمام مجموعه ها داشته باشد یکجا باید همگی پای آن بایستند و کسانی باید آن را طراحی کنند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: در دبیرخانه مجمع بسیجیان مقرر شد تمام مسایل استان که مهم هستند و باید حل شوند را احصا کنند تا برای آن ها راه حل بیندیشیم.

وی بیان کرد: یکی از جاهایی که می تواند راه حل پیشنهاد بدهد مجمع بسیجیان است که باید تقسیم کار شود تا حرکت جدی را شاهد باشیم.

آرامشی که در کشور است در هیچ کشوری وجود ندارد

رییس مجمع بسیجیان نیز در این نشست گفت: مقایسه وضعیت امروز جامعه ما با دنیا نشان می‌دهد آرامشی که در کشور وجود دارد در دیگر کشورها وجود ندارد.

سعید کاظمی افزود: کشورهایی که پشت سر رهنمودها و آموزه های امام راحل حرکت می‌کنند در ابتدا هزینه سنگینی می‌دهند مانند اتفاقاتی که برای غزه، یمن، سوریه و لبنان افتاد از آن جمله است.

وی ادامه داد: ممکن است این کشورها شیعه یا مسلمان هم نباشند اما چون این مسیر را انتخاب کردند هزینه آن را می‌دهند.

این مسئول تاکید کرد: بعد از بمباران شدید اسرائیل علیه غزه فلسطینی‌ها نسبت به عملیات الاقصی اعتراض نمی کنند.

وی اضافه کرد: این شرایط زمانی‌که عراق شهرهای ایران را بمباران می‌کرد هم وجود داشت و کسی نمی گفت جنگ را متوقف کنید و صلح کنیم بلکه همه شعار جنگ جنگ تا پیروزی را می دادند.

بسیج از پایه های مهم قدرت کشور است

در جنگ الگوی خوبی برای کشورها هستیم

رییس مجمع بسیجیان  یادآور شد: در جنگ و مسائل نیمه سخت و امنیتی الگوی خوبی برای بسیاری از کشورها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه رزمندگان فلسطینی پا جای پای ما گذاشته و از ما الگو گرفته‌اند افزود: آنها برای اولین بار از یک دیوار عبور کردند همچون زمانیکه رزمندگان ما در عملیات والفجر ۸ از یک رودخانه عبور کردند.

کاظمی گفت: کشورهایی که جنگ را پشت سر گذاشتند باید الگوی شرایط بعد از جنگ را از ایران بگیرند و به دنبال حل مسایل جامعه باشند و اگر نتوانیم الگوی مناسبی برای جامعه ارائه کنیم دیگران الگو می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تهاجم امروز دشمن در ایران به باورها و اعتقادات است اظهار کرد: حل مسائل در محله، روستا و شهر در دست خودمان است و نیاز به کسی از بالا نیست.

کاظمی یادآور شد: در ۲۳ شهرستان مجامع شکل گرفت و ۱۴۰ کارگروه تخصصی با حضور ۲ هزار و ۶۰۰ نفر افراد صاحب نظر با مدارک دانشگاهی و حوزوی ایجاد شد که به صورت تخصصی نظر و راهکار ارایه می‌دهند.

رییس مجمع بسیج با بیان اینکه باید به سمت حل مساله حرکت کنیم افزود: کارگاه‌های آموزشی یک روزه خواهیم گذاشت و مسائل شهرستان ها احصا می شود.

شورای راهبردی استان از طرح های برتر مجمع بسیجیان استفاده کند

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: پنج طرح برتر مجمع بسیجیان به عنوان دستورالعمل شورای راهبردی استان در فرمتی خاص قرار گیرد تا هر جا که باید دستگاه قضا یا حوزه نمایندگان مجلس برای گره گشایی ورود کنند .

رحمان جلالی در باب اهمیت ، موثر بودن و کارایی مجمع بسیجیان اظهار کرد: مجمع بسیجیان پنج طرح برتر خود را آماده کند تا بتوان در جلسه شورای راهبردی استان از این طرح ها استفاده شود .

وی افزود: باید از ظرفیت و کار بزرگی که مجمع بسیجیان و سپاه پاسداران انجام می دهند استفاده کنیم و پیگیری لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ادامه داد: دبیرخانه این مجمع طرح های آماده شده را که ناظر به فضای روستا، شهر یا استان است را به شورای راهبری ارسال کند زیرا برخی از مسایل در استان قابل حل هستند ولی برخی گره ها هستند که باید حاکمیت آن را حل کند .

جلالی با اشاره به اینکه ارکان حاکمیت در شورای راهبردی استان عضو هستند بیان کرد: مجمع بسیجیان هر کدام راهبردهای پیشنهادی خود را در چندین پروژه راهبردی با جدول اقدام مطرح کند و همچنین دستگاه متولی اجرایی و زمان بندی آن‌ها را نیز مشخص کند.

وی عنوان کرد:اکنون بهترین زمان و فرصت است تا در مجموعه دولت این مجمع بتواند کار و مسایل مردم را حل کند زیرا اکنون اتمسفر نگاه فکری چه در دولت، سپاه و ارکان حاکمیت هم‌نگاه و هم نگرش هستند و نباید این فرصت طلایی را از دست داد.

بسیج از پایه های مهم قدرت کشور است

کشور ما همیشه روحیه نسل کشی رژیم غاصب را مطرح می کرده است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز با اشاره به مسایل فلسطین و پیروزی رزمندگان گفت: کشور ما همیشه روحیه نسل کشی و کودک کشی رژیم غاصب اسراییل را مطرح می‌کرده اما بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل سانسور و اخبار جعلی که داشتند از این جنایت ها باخبر نمی شدند.

سردار محمد علی نظری بیان کرد: اکنون همان دهکده جهانی که خودشان درست کردند بلای جان خودشان شده و مردم دنیا می دانند چه بالاهایی بر سر مردم بی گناه غزه می آورند.

وی افزود: از یک طرف شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم غاصب با تمام تجهیزاتی که تبلیغ می کردند و خودشان را از ارتش های قوی دنیا معرفی می کردند، عیان شده و از طرفی دیگر فکر می‌کردند برای مردم خودشان آسایش به وجود آوردند اما اکنون مردمشان در حال فرار هستند و این در جهان نمایان شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ۲۳ مجمع بسیجیان شهرستان در سطح استان کرمان و ۱۳۲ کارگروه شهرستانی و هفت کارگروه استانی داریم که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر شبکه نخبگانی مجامع و کارگروه ها در این مجمع ها در حال فعالیت هستند.

سردار نظری ادامه داد: هر کارگروه در هر ماه یک جلسه برگزار می کند و هدف آنها احصای مسایل و مشکلات استان و شهرستان است که در این جلسه ۸۵ طرح با توجه به مشکلات احصا و ارایه و پنج طرح برتر نیز توسط کارگروه‌ها مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در کشور اجرانکردن کارها به صورت جهادی است اظهار کرد: با همکاری مجمع بسیجیان پنج مدرسه کانکسی طی مدت پنج ماه به مدارس سه کلاسه تبدیل شد که به معنای واقعی یک کار جهادی است.

وی اضافه کرد: اگر در سطح استان از ظرفیت و شبکه نخبگانی استفاده کنیم بخش زیادی از مشکلات مردم که در تنش آبی و مسکن وجود دارد با ارایه راهکار توسط این مجمع حل می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان توضیح داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در بحث کاری با آن روبه‌رو هستیم محافظه کاری است یعنی راضی به حفظ وضع موجود هستیم ،که حضرت آقا همیشه از این موضوع انتقاد می کنند و تقاضا دارند در کار به فکر توسعه خلاقیت و ابتکار و پیش رونده و پیش برندگی باشیم.

به گزارش ایرنا در پایان این اجلاس بیانیه مجمع بسیجیان استان کرمان نیز خوانده شد و در بخشی از این بیانیه آمده که در سالی که با تدبیر رهبر معظم انقلاب به مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده و در شرایطی که دَدمنشی دشمنان اسلام و ظلم و جنایت به اوج خود رسیده است اجلاس سالانه مجمع بسیجیان استان کرمان در دیار سردار مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار و بیانیه آن در چهار ماده اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha