مبارزه با فساد باید به اولویت همه تبدیل شود

کرمانشاه-ایرنا- دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه باید با تلاش و برنامه ریزی روند گسترش فساد در کشور را متوقف کنیم در غیر این صورت، با مشکلات زیادی برخورد خواهیم کرد گفت: مبارزه با فساد باید به اولویت همه مسوولان و اقشار مختلف مردم تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ داود گودرزی عصر پنجشنبه در نخستین نشست منطقه ای قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی غرب کشور با حضور استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان در سرسرای کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه، تاکید کرد که باید برای مبارزه با فساد ابتدا از وقوع آن پیشگیری کنیم و راه فساد را ببندیم و در این راه جدی باشیم.

وی خواستار فعالیت مبارزان با فساد در قالب یک جبهه فراگیر و کارتیمی شد و گفت: کار انفرادی و تکی در این راه سخت و سنگین جوابگو نیست.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه مبارزه با مقوله فساد نیاز به هوشمندی دارد، گفت: باید براساس اسناد و مدارک و به صورت مستند در این راه کار کنیم و تلاش نماییم رویه راه اصلاح و در راستای سالم سازی محیط های کاری گام برداریم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد کاری سخت و سنگین و نیاز به عزم جدی همگانی دارد، گفت: ما ناامید نیستیم و معتقدیم می توان در این‌راه به موفقیت رسید و تاکنون نیز تلاش های قرارگاه منجر به اصلاح رویه های غلط و همچنین بازگرداندن خصوصی سازی های غیرقانونی شده است.

گودرزی خواستار ایفای نقش اقشار تاثیرگذار در مقوله مبارزه با فساد شد و افزود: جریان علمی و نخبگی و دانشگاهی کشور تاکنون نقش خود را در این راستا ایفا نکرده و انتظار داریم این جریان هم با جدیت وارد میدان شوند.

او به این نکته هم اشاره کرد که در راستای مبارزه با فساد نیازمند کار علمی و تولید محتوای علمی هستیم اما اکنون حجم تولید علم در این بخش کم است و باید حوزه های علمیه و دانشگاه های پای کار بیایند.

وی اضافه کرد که قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی برای همه اقشار نقش تعریف کرده و همه قشرهای جامعه می توانند در راستای مبارزه با فساد تلاش نمایند.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی به راه اندازی هشت میز تخصصی شامل انرژی، بهداشت و درمان، مالیات، گمرک، مناطق آزاد، بانکداری خصوصی سازی و زمین خواری اشاره کرد و گفت: عمده فسادهای کشور در این هشت بخش انجام می شود و ما با جدیت موضوع را دنبال می کنیم.

گودرزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با فساد، گفت: در راه مبارزه با فساد همه ارکان کشور باید با جدیت وارد شوند و ابتدا راه های فساد را ببندند و سپس به طور جدی با آن مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه اوضاع و احوال کشور در زمینه فساد خوب نیست و فساد شیوع زیادی پیدا کرده است، افزود: برای مبارزه با فساد باید اجماع ملی به وجود بیاوریم.

گودرزی، شفافیت، رفع مشکل تعارض منافع و نظارت جدی را در پیشگیری از وقوع فساد موثر دانست و گفت: این موضوعات در همه بخش ها باید به صورت جدی دنبال گردد تا از این طریق از شکل گیری فساد جلوگیری شود.

وی تاکید کرد که باید از تجارب دنیا در زمینه مبارزه با فساد هم باید استفاده کنیم مثلا در کشور ما نظارت ها انسان محور است اما می توان از تکنولوژی روز برای این مهم استفاده کرد.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه سخنانش بر پاسخگو بودن مدیران نیز تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم مدیران را پاسخگو کنیم حدود ۸۰ درصد مشکلات کشور حل می شود.

وی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی خواست مطالبه گری کنند و مدیران را وادار به پاسخگویی نمایند.

گودرزی بر همراهی سیستم آموزشی کشور نیز در راه پیشگیری از فساد تاکید کرد و گفت: سیستم آموزشی ما باید نسلی با صداقت، ساده زیست، فساد ستیز، دارای عرق ملی و اهل کار و مجاهدت پرورش دهد.

وی یادآوری کرد که فساد در کشور باعث کاهش اعتماد عمومی و پایین آمدن سرمایه های اجتماعی شده است و افزود: مبارزه با فساد به‌مطالبه جدی مردم تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha