۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۰:۲۷
کد خبر: 85286269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگلیس: اشغال طولانی غزه به نفع صلح در منطقه نیست

لندن- ایرنا- وزیر خارجه انگلیس با تکرار حمایت تمام قد دولت لندن از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، اشغال طولانی این منطقه را به نفع تل‌آویو و دورنمای تحقق صلح در منطقه ندانست و مدعی شد که لندن تمایل دارد هر چه سریع‌تر حاکمیت غزه به یک رهبری صلح‌دوست فلسطینی برسد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، جیمز کلورلی در گفت‌ وگو با شبکه العربیه، گفت: «ما نمی‌خواهیم شاهد اشغال نظامی پایدار یا طولانی مدت غزه باشیم. به نظر ما این امر صلح را آسان نمی‌کند. ما می‌خواهیم هر چه سریع‌تر شاهد انتقال [حاکمیت غزه] به رهبری صلح‌دوست فلسطینی باشیم».

وی افزود که معتقد است نیروهای اسرائیلی در نهایت غزه را ترک خواهند کرد چرا که به گفته او حضور نظامی در این منطقه به نفع تل‌آویو نخواهد بود. وزیر خارجه انگلیس، گفت: «به نفع (رژیم) اسرائیل است که با مردم فلسطین رابطه مسالمت آمیز داشته باشد.»

کلورلی با تکرار حمایت انگلیس از حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود، افزود: «انگلیس انتظار دارد که اقدامات اسرائیل مطابق با قوانین بین المللی و بشردوستانه باشد.» وی مدعی شد: «ما معتقدیم که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد اما ما همیشه ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی و به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان را با آنها مطرح می‌کنیم.»

وزیر خارجه انگلیس در ادامه ادعا کرد: «ما معتقدیم که مناقشه اسرائیل و فلسطین تنها زمانی پایان خواهد یافت که اسرائیل در داخل مرزهای خود احساس امنیت کند و مردم فلسطین هم آینده واقعی و مثبتی داشته باشند.»

این دیپلمات ارشد انگلیس با بیان این ادعا که کشورش می‌خواهد پنجره را برای راه حل موسوم به دو دولتی باز نگه دارد، مدعی شد: «پیام لندن به اسرائیل این است که همیشه به گونه‌ای عمل کند که از این راه حل حمایت و از اقداماتی که می‌تواند چشم انداز آن را تضعیف کند، اجتناب کند.»

کلورلی با تکرار مواضع خصمانه دولت لندن علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین مدعی شد که اگر فلسطینی‌های صلح‌دوست به جای حماس مسئولیت غزه را برعهده بگیرند، درگیری به پایان خواهد رسید.

وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از این گفت‌ وگو مدعی شد که دولت لندن به تل‌آویو اعلام کرده است، حملات شهرک نشینان به مردم فلسطین در کرانه باختری قابل قبول نیست. وی افزود: «ما گفته‌ایم که این اقدامات تحقق راه حل دو دولتی را آسان نمی‌کند و از اسرائیل خواسته‌ایم که در این زمینه اقدام کند. ما به نظارت بسیار نزدیک از کرانه باختری ادامه خواهیم داد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس، مدعی شد: «ما می‌خواهیم کرانه باختری را با ثبات و عاری از خشونت ببینیم، زیرا این یک عنصر مهم برای تحقق راه حل صلح آمیز دو دولتی خواهد بود بنابراین هر زمان که خشونت می‌بینیم، هر زمان که شهرک نشینان را می‌بینیم که فلسطینی‌ها را می‌کشند، این موضوع را با اسرائیلی‌ها مطرح می‌کنیم»

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین ۳۴ روز پیش در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تل‌آویو با وجود درخواست سازمان ملل متحد و محافل حقوق بشری برای برقراری آتش‌بس در غزه، همچنان به حملات خود علیه فلسطینیان ادامه داده و تاکید دارد که توقف درگیری‌ها در دستور کار این رژیم نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha