حسین‌زاده‌: تمام توان را برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی گذاشته‌ایم

تهران- ایرنا- رییس امور فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که دولت سیزدهم، فرهنگ را در اولویت برنامه‌های خود گذاشته است، گفت: تمام توان سازمان برنامه و بودجه بر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است.

مهدی حسین‌زاده‌یزدی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: دولت سیزدهم، فرهنگ را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و معتقدیم که بسیاری از مشکلات اقتصادی ما با نگاه فرهنگی می‌تواند کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: به خاطر همین، تمام توان را برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، تولید محتواها و مباحثی که در حوزه فرهنگ می‌تواند مشکل‌گشا باشد، گذاشته‌ایم. برنامه‌هایی که داریم به طور تفصیلی در اختیار دوستان قرار گرفته است.

حسین‌زاده‌یزدی گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه فرهنگ بحث اقتصادی آن است؛ تمرکز ما بر این بخش است و مصوبه‌ای را شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال گذشته داشت و رئیس جمهوری آن را ابلاغ کرد که بودجه فرهنگی حداقل ۲۵ درصد در نسبتی که با بودجه کل کشور دارد غیر از فصل های یک و شش، افزایش پیدا کند و این خیلی می‌تواند به حیطه فرهنگی کشور کمک کند.

حسین‌زاده‌: تمام توان را برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی گذاشته‌ایم
مهدی حسین‌زاده‌یزدی - رییس امور فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه

وی با اشاره به تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار توان خود را در این حیطه گذاشته است. ما وظیفه داریم برای بچه‌هایی که در جای جای کشور هستند و استعداد هنری دارند، زمینه‌ها را فراهم کنیم که این استعدادها شکوفا شوند.

حسین‌زاده‌یزدی خاطرنشان کرد: به خاطر همین شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام، عدالت فرهنگی است؛ این که بستر برای همه مردم فراهم شود.

وی تاکید کرد: در این حیطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدم‌های بزرگی برداشته و ما هم از این اقدام‌ها حمایت می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha