سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، روزنه امیدی برای ساحل‌نشینان است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: سیاست‌های جدید ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریا محور، روزنه امیدی برای کشورمان بویژه ساحل‌نشینان و توسعه فرهنگ ساحل نشینی ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: گرچه رهبر معظم انقلاب در گذشته نیز بارها در مجالس و مناسبت‌های مختلف، تذکراتی به مسوولان حاکمیتی و دولتی کشورمان در خصوص بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه دریا محور را دادند اما امروز به صورت مستقل به اقتصاد دریامحور پرداختند که باید مسوولان ما به جد به این موضوع بپردازند.

وی با اشاره به اینکه ایران یک کشور دریایی است، بیان کرد: ابلاغ این سند از سوی رهبر فرزانه انقلاب می‌تواند آغاز فصل نوینی در حرکت تمدنی اقتصاد دریاپایه و توسعه فرهنگ ساحل نشینی برای تصمیم‌گیران کشورمان باشد.

امام جمعه بندرعباس همچنین اظهار کرد: آبادترین شهرها در جهان، شهرهای ساحلی هستند اما با توجه به اینکه هفت استان کشورمان ساحلی بوده و حدود ۳۵ درصد مساحت ایران را به خود اختصاص داده‌اند، از این ظرفیت خدادادی به خوبی استفاده نشده و سواحل مان همچنان خشک و بی روح است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده یادآورشد: رهبر معظم انقلاب، در این ابلاغیه سبک زندگی ساحل نشینی و فرهنگ عمومی شهرهای ساحل نشین را به خوبی مشخص کردند که باید فرصت‌ها و ظرفیت‌های مطرح شده در این سند، تبدیل به فرهنگ عمومی مردم ساحل‌نشین شود.

سخنان دبیرکل حزب الله لبنان، هوشمندانه و قاطعانه بود

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به سخنرانی قاطعانه هفته گذشته دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: سیدحسن نصرالله هوشمندانه و قاطعانه به تسلط جبهه مقاومت بر میدان و معادله نبرد با دشمن صهیونیسیی ورود کردند و یک راهکار خوب را برای جریان مقاومت مطرح کردند و هم در بخش‌های مختلف نظراتشان را به خوبی بیان کردند.

حجت الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: یکی از مسائلی که کشورهای مختلف و همه باید به آن ورود کنند، این است که امروز رژیم صهیونیستی به عنوان دومین جنایتکار جنگی به جهانیان معرفی شود و سازو کارهایی که در مجامع حقوق بشری دیده شده، مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر این نکته که مواضع رژیم صهیونیستی هیچ وقت به قبل از عملیات طوفان الاقصی باز نمی‌گردد، گفت: امروز شاهد یک نسل‌کشی در غزه آن هم پیش چشم جهانیان هستیم، مردم دنیا شاهد هستند که چه بلایی بر سر کودکان و زنان و افراد بی‌گناه فلسطین می‌آید اما همواره سکوت کرده‌اند؛ البته بدانید ضرباتی که صهیونیست‌ها از سوی غزه و لبنان می‌خوردند، بی‌سابقه بوده و آن‌ها را سردرگم کرده است.

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم پدر موشکی ایران گفت: آنچه امروز از قدرت، جبهه مقاومت اسلامی را شاهد هستیم، مدیون تلاش‌های این شهید بزرگوار بوده است که جانانه تلاش کرد و امروز ما را به این نقطه رساند.

وی گفت: شهید تهرانی مقدم فرمودند که ما در رابطه با قدرت موشکی‌مان و فاصله‌ای که می‌توانیم بزنیم، هیچ مرزی را نداریم که اینگونه نیز هست.

حاج حسن تهرانی مقدم در سال ۶۴ و پس از تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه به عنوان فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد. همچنین در سال ۸۵ به عنوان رییس سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

وی توانست در دوران فرماندهی خود در صنعت موشکی با همکاری سایر رفقای پاسدارش تحول عظیمی در این عرصه ایجاد کند به گونه‌ای که اکنون جمهوری اسلامی جزو قدرت‌های اول موشکی در جهان به حساب می‌آید.
سرانجام وی پس از مجاهدت‌های فراوان در ۲۱ آبان سال ۹۰ و در آستانه عید غدیر وقتی برای انجام آزمایش موشکی به پادگان امیرالمومنین (ع) ملارد رفته بود بر اثر انفجار زاغه مهمات به جمع یاران شهید خود پیوست.

کتاب و کتابخوانی جزو سبد خانوارها قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با اشاره به مساله مهم کتاب و کتابخوانی و جایگاه بالای آن در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که کتاب و کتابخوانی را تبدیل به سبک زندگی‌تان کنید و جزو سبد خانوار خانواده‌ها قرار بگیرد.

وی ابراز کرد: کتاب غذای روح است و باید برای آن هزینه کنیم؛ امروز در استان هرمزگان کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های تخصصی کمبود داریم در صورتی که باید نرخ کتابخوانی و میزان کتاب با کتابخانه‌های ما به یک حد متعارف برسد.

حجت الاسلام عبادی زاده همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد: فرزندانتان را از همان دوران کودکی با کتاب آشنا کنید تا به تدریج با کتاب انس بگیرند و در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی نیز لازم است که کتابخانه‌های تخصصی راه‌اندازی شود تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی یادآورشد: یکی از مصادیق فرهنگ عمومی در جامعه کتاب و کتابخوانی است که امیدواریم هم در توسعه کتاب و هم در توجه به کتاب، جامعه ما به این سمت و سو حرکت کنند.

قدردانی از تدبیر به موقع در خصوص مدیریت قاچاق سوخت

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به مدیریت قاچاق سوخت در استان گفت: امروز مساله قاچاق سوخت در استان به جد کاهش پیدا کرده و وضعیت پمپ بنزین‌های ما نیز روان شده است که این امر مدیون تلاش شبانه‌روزی اعضای شورای تامین و دستگاه قضایی است.

وی از همه مجموعه‌های دخیل در مدیریت این معضل از جمله استاندار، اعضای شورای تامین، دستگاه قضایی و مجموعه‌های نفتی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم روزی برسد که دیگر شاهد این مساله نباشیم و با تدبیر به موقع جلوی این حرکات گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha