شناسایی ۱۲ واحد دپوی غیرمجاز پسماند در جنوب تهران
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - ۱۲ واحد متخلف که به‌صورت غیرقانونی درجنوب تهران اقدام به جمع‌آوری، دپو و تفکیک غیرمجاز پسماند می‌کردند، شناسایی و برخورد قانونی در این خصوص انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از معضلات شهری مراکزی است که به صورت غیرقانونی و دور از چشم مدیریت شهری اقدام به جمع آوری و تفکیک پسماند می کنند؛ این مراکز غیرقانونی بیشتر در جنوب شهر تهران فعالیت دارند و طبق قانون شهرداری ها باید نسبت به جمع آوری و انتقال این مشاغل مزاحم از محدوده شهر اقدام کنند.

در تازه ترین اقدام و براساس اعلام مدیر بازرسی منطقه ۱۶ شهرداری تهران، به تازگی در پی بازدیدهای میدانی از سطح محدوده نواحی منطقه، تعداد ۱۲ واحد که به‌صورت غیرقانونی اقدام به جمع‌آوری، دپو و تفکیک غیرمجاز پسماند می کردند، شناسایی و جهت برخوردهای قانونی به حوزه خدمات شهری و نواحی مربوطه معرفی شدند.

حمیدرضا قلج خانی در این باره گفت: در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف است نسبت به جمع آوری و انتقال مشاغل مزاحم از محدوده شهری اقدام کند و در این زمینه در آیین نامه ابلاغی این ماده که در سال ۱۳۹۶ توسط هیات وزیران ابلاغ شد، انبارهای نگهداری ضایعات و پسماند مشمول مشاغل مزاحم شهری شدند که از این رو با توجه به ازدیاد فعالیت این گونه مشاغل، شهرداری نسبت به اجرای قوانین و مقررات و جمع آوری این گونه مراکز، اقدام می کند.

وی افزود: همچنین برغم این قانون، همچنین براساس ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند نگهداری، جمع آوری، خرید و فروش پسماند توسط قانون گذار نیز جرم انگاری شده است که با وجود این قوانین، براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که علیه بهداشت عمومی جامعه باشد، توسط قانون گذار جرم انگاری شده است.

مدیر بازرسی منطقه ۱۶ تهران از شهروندان درخواست کرد که درصورت مشاهده این گونه مراکز می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا اقدامات قانونی توسط شهرداری انجام شود.

پیشرفت فیزیکی پارکینگ زیر سطحی محله جوادیه به ۴۴ درصد رسید

️در خبری دیگر از منطقه ۱۶ تهران، مریم نخعی پور سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری این منطقه از پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصدی پارکینگ زیر سطحی محله جوادیه خبر داد و گفت: کمبود سرانه پارکینگ درمحله جوادیه از دیرباز نیاز مبرم شهروندان این محله محسوب می شد چراکه عرض کم گذر معابر، بافت فرسوده، تراکم جمعیتی بسیار و نیاز به ساماندهی پارک های حاشیه ای نیز از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری بوده که معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه را نسبت به ساخت پارکینگ زیر سطحی در دو طبقه منفی سوق داد.

️وی افزود: با اجرای عملیات بتن ریزی و فونداسیون، وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه از ۴۴ درصد عبور کرده و بعد از این مرحله عملیات ستون و سقف طبقه اول اجرایی خواهد شد و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این پروژه به شهروندان فهیم محله جوادیه تحویل داده شود.

️یادآور می‌شود پروژه پارکینگ طبقاتی زیر سطحی در مجاورت بوستان محله جوادیه قرار گرفته که در زیربنایی به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع در دوطبقه منفی با ظرفیت ۲۰۰ خودرو در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha