۳ برابر شدن تامین نیازهای هرمزگان در نقشه‌راه‌ آب کشور/ توجه ویژه به منطقه مکران

تهران- ایرنا- کارشناس دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: باتوجه‌به نقش منطقه مکران در توسعه اقتصادی ایران و تاکید اسناد بالادستی، در نقشه راه‌آب کشور به این منطقه توجه ویژه‌ای شده است.

به گزارش ایرنا از شرکت مدیریت منابع آب ایران، «مریم آردم» افزود: مقادیر متنابهی آب در نقشه راه‌ آب کشور، برای توسعه شرب و صنعت منطقه مکران و نوار ساحلی لحاظ شده است.

وی ادامه‌داد: برآوردهای لازم برای تخمین آب مورد نیاز این منطقه باتوجه‌به سناریوسازی‌های انجام شده بر اساس نرخ رشدهای مختلف، انجام و به‌عنوان بخشی از توسعه استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در نظر گرفته شده است.

کارشناس دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه مدیریت منابع آب ایران گفت: به‌طور مثال در افق نقشه راه‌آب کشور، تامین نیازهای استان هرمزگان از دریا به میزان سه برابر افزایش خواهد یافت.

آردم خاطرنشان‌کرد: باتوجه‌به اینکه در سیاست‌های توسعه اقتصاد دریا محور که به‌تازگی توسط رهبر معظم انقلاب به سران قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد نیز سواحل، جزایر، پس‌کرانه‌ها و منطقه مکران مورد توجه ویژه قرار گرفته، نقشه راه‌آب کشور قابلیت انطباق و سازگاری با اهداف مورد نظر در سیاست‌های توسعه اقتصاد دریا محور را دارد.

به گزارش ایرنا، در جلسه شورای‌عالی آب که ششم آبان برگزار شد، به‌ موجب مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی و تأکیدات رئیس‌جمهور در سند تحول دولت مردمی، «نقشه راه‌آب کشور» که در دولت سیزدهم طراحی و تدوین شده، رونمایی شد و به تصویب رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل یکصد و دهم قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی توسعه دریا محور را برای اقدام به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

براساس این ابلاغیه قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه‌های مسوول، برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی لازم در مهلت ۶ ماهه ارائه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha