بزرگراه مرند - جلفا ۸۵ درصد پیشرفت دارد

تبریز - ایرنا - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی‌ گفت: بزرگراه مرند- جلفا با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا بهمن سال جاری بهره برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، «حیدر فتح‌زاده»، روز شنبه در حاشیه بازدید از بزرگراه مرند- جلفا افزود: آسفالت ریزی این جاده با همکاری منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از جلفا تا مرند در حال انجام است.

وی اظهار کرد: این مسیر به طول ۲۰ کیلومتر در حال اجرا بوده و اقدامات لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح انجام شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

فتح‌زاده ادامه داد: با بهره برداری از این جاده، اتصال منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس به مرکز کشور و بخصوص به بنادر تجاری از جمله بندرعباس تسریع می شود و در تبادلات اقتصادی این منطقه آزاد تجاری نقش حیاتی ایفا خواهد کرد.

بزرگراه مرند - جلفا ۶۱ کیلومتر است که طبق تفاهم نامه با منطقه آزاد ارس ۳۴ کیلومتر از این پروژه از سمت جلفا در تعهد این منطقه صنعتی تجاری بوده و برای اجرای این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این بزرگراه به دلیل منتهی شدن به منطقه آزاد ارس و تردد پرشمار وسایل نقلیه در آن، از مسیرهای حادثه ساز آذربایجان شرقی بوده که سالیانه دهها نفر در این جاده مصدوم می شوند یا فوت می کنند؛ روز جمعه هفته گذشته نیز در اثر بروز تصادف رانندگی در این جاده پنج نفر فوت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha