ایست بازرسی ساوه برای مقابله با شوتی‌ها در انتظار تخصیص اعتبار

ساوه - ایرنا - ایجاد ایست بازرسی در محور قدیم ساوه - تهران برای مقابله با خودروهای شوتی در انتظار تامین اعتبار است.

به گزارش ایرنا، ساوه به دلیل موقعیت جغرافیایی در نقطه اتصال استان های غربی و جنوب غربی به مرکز کشور بوده و مسیرهای ترانزیتی شمال - جنوب، شرق به غرب از این شهرستان عبور می کند که به صورت میانگین روزانه خودرو در جاده های منتهی به این شهرستان تردد می‌کند.

وجود این مسیرها همواره یک نقطه قوت در نقش آفرینی شهرستان ساوه در ارتباطات زمینی کشور است اما مورد استفاده برخی افراد سود جو نیز قرار می گیرد که خودروهای سواری حامل کالای قاچاق موسوم به "شوتی" ها یکی از این موارد است.

این خودروها که به منظور حمل سریع کالاهای قاچاق در جاده‌های اصلی و فرعی همواره با سرعت زیاد جولان می دهند و در کنار آسیب های کالای قاچق به اقتصاد کشور، تصادف با خودروهای عبوری و رهگذران از دیگر خطراتی تردد شوتی ها است.

برخورد و مقابله با خودروهای شوتی همواره یکی از اولویت‌های پلیس است و در برخی مواقع جان کارکنان فرماندهی انتظامی کشور در نقاط مختلف فدای این مساله می شود که بسیاری از شهیدان انتظامی در این مسیر نه بخاطر تیراندازی بلکه به علت برخوردهای عمدی خودروهای شوتی با این شهیدان است.

ایست بازرسی ساوه برای مقابله با شوتی‌ها در انتظار تخصیص اعتبار

فرمانده انتظامی ساوه روز شنبه در خصوص راهکارهای مقابله با خودروهای شوتی در این شهرستان اظهار کرد: مقابله با متخلفان و قاچاقچیان در شهرهای مرکزی موثرترین راهکار در این این خصوص است.

سرهنگ مجتبی جمالی با بیان اینکه اقدامات کنترلی در مسیر توسط ماموران انتظامی انجام می شود افزود: اما برخی از خودروهای شوتی با استفاده از نقاط کور و جاده های فرعی روستایی موفق می شوند کالای خود را به مقصد که عمدتا پایتخت است برساند.

وی اضافه کرد: در نقاط مرکزی کشور از جمله ساوه نیز اقدامات کنترلی به شکل ویژه‌ای انجام می‌شود به طوری‌که در سال جاری ماموران این فرماندهی توانسته اند نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی ساوه اضافه کرد: در این ارتباط بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو توقیف شده که بخش قابل توجهی از این خودروها، شوتی بودند که با توجه به تعداد فراوانی آنها فرماندهی انتظامی به دنبال تسهیل و تقویت راهکارهای مقابله با این پدیده است.

وی ایجاد ایستگاه ایست بازرسی خودروها در محور قدیم ساوه - تهران در محدوده بخش نوبران از مهمترین اقدامات پیش روی این فرماندهی اعلام کرد و گفت: این ایستگاه در شورای تامین شهرستان به تصویب رسیده و تحقق آن نیازمند تخصیص اعتبار از سوی دستگاه های اجرایی است.

جمالی خاطر نشان کرد: با ایجاد این ایستگاه می توانیم در کنار تقویت کنترل خودروهای عبوری مسیرهای فرعی شهرستان را نیز زیر چتر نظارتی پلیس برای مقابله با خودروهای شوتی ببریم.

طی یکسال گذشته ۲ نفر از نیروهای انتظامی شهرستان های ساوه و زرندیه در جریان مبارزه با کالای قاچاق در برخورد خودورهای شوتی به شهادت رسیدند.

شهید «احمد کشوری نیا» از ماموران فرماندهی انتظامی ساوه ۲۳ دی ۱۴۰۱ و سرگرد شهید «رسول مهدوی پور» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان زرندیه نیز در ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ بر اثر برخورد عمدی خودروی قاچاقچیان کالا به درجه رفیع شهادت نائل امده اند.

۱۴۷ کیلومتر آزادراه، ۳۰ کیلومتر بزرگراه،‌ ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۱۰کیلومتر راه فرعی و ۶۶۸ کیلومتر راه روستایی در ساوه وجود داشته و این شهرستان در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به مرکز ایران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha