۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85287496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غربالگری زنان ایلامی در قالب پویش سراسری سرطان معتمد

ایلام - ایرنا - پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد از سوی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی امروز شنبه با عنوان برنامه غربالگری رایگان سرطان شایع زنان ایلامی در دانشگاه علوم‌ پزشکی ایلام برگزار شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده سرطان معتمد و دبیر این پویش روز شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این پویش از پنج سال پیش و همزمان با ماه اکتبر با عنوان ماه جهانی ارتقای آگاهی زنان در زمینه سرطان پستان راه‌اندازی شده است.

دکتر راحله انوری، ارتقای آگاهی زنان در زمینه سرطان پستان را از اهداف برگزاری این پویش عنوان کرد و افزود: تلاش ما این است با توجه به اهمیت موضوع، برنامه های متنوعی را در حوزه فرهنگ سازی همراه با برنامه هایی ترویجی در سراسر کشور برای ارتقای آگاهی زنان داشته باشیم تا آنها را نسبت به بحث های خود مراقبتی و اطلاعات مربوط به سرطان سینه بیشتر آگاه کنیم.

وی با تشریح خدمات رایگان به زنان در اجرای این پویش به معاینات تخصصی توسط متخصصان جراحی پستان اشاره کرد و اظهار داشت: این پژوهشکده غربالگری را در مناطق محروم کشور آغاز کرده است، در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم تاییدیه طرح شبکه پیشگیری ، کنترل و درمان سرطان را با محوریت تشکیل مراکز تخصصی در سراسر کشور از مجلس شورای اسلامی اخذ کنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده سرطان معتمد اضافه کرد: پس از تاییدیه مجلس شورای اسلامی پژوهشکده معتمد به عنوان متولی این کار معرفی و الان در استان‌های مختلف این طرح در حال اجراست.

دکتر انوری بیان کرد: سال گذشته این طرح در استان خوزستان اجرا شد و به زودی در چندین استان دیگر هم این مرکز راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: با رایزنی‌های جهاد دانشگاهی ایلام و با توجه به اعلام مسوولان استانی در خصوص کمبودهای این بخش، تلاش ما این است که در آینده نزدیک این مرکز در استان ایلام راه‌اندازی شود.

دکتر انوری با بیان اینکه پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بیش از ربع قرن در حوزه سرطان پستان فعالیت می‌کند، بیان کرد: این پژوهشکده در حوزه درمان، پژوهش و آموزش فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha