۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85288155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۱ فقره پایش صنایع آلاینده در لرستان انجام شد

۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85288155
۱۸۱ فقره پایش صنایع آلاینده در لرستان انجام شد

خرم آباد - ایرنا - معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۱۰۰ واحد صنعتی آلاینده در این استان فعال می باشد که نیمه نخست امسال ۱۸۱ مورد پایش و نظارت از این واحدها صورت گرفته است.

نبی اله قائدرحمتی روزیکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در سه ماه نخست سال جاری به ۸۰ واحد صنعتی آلاینده و در سه ماه دوم سال به ۱۰۱ واحد آلاینده در استان اخطار داده شده است که تعدادی از این واحدها رفع آلایندگی داشتند و اکنون بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی آلاینده در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع ۱۸۱ واحد آلاینده در استان نظارت و پایش شده است افزود: امسال در حوزه آب ۱۱۰ مورد، حوزه هوا ۶۰ مورد، خاک ۲ مورد، پسماند سه، آب و هوا سه، پسماند و آب سه مورد آلودگی برای این واحدها ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح های فاقد ضوابط استقرار محیط زیستی در کمیسیون ماده ۱۱ با حضور معاونت عمرانی استانداری لرستان مورد بررسی قرار می گیرند اظهار داشت: امسال ۱۱ جلسه این کمیسیون با حضور اعضا برگزار شده است که با ۹ مورد موافقت و ۱۲ مورد مخالفت شد و ۲ مورد نیاز به بررسی بیشتر داشتند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: همچنین ۶ جلسه ارزیابی اثرات زیست محیطی نیز در خصوص طرح های سد معشوره، سد ده جانی، فولاد ثمین، نیروگاه برزان، سد تاج امیر و راه آهن خرم آباد- اندیمشک برگزار شده است.

قائدرحمتی با بیان اینکه امسال ۳۵۳ پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در این استان انجام شده است عنوان کرد: ۴۰۴ بازدید از خوداظهاری آزمایشگاه های معتمد، ۱۴ مورد در حوزه آب زیرزمینی، ۷۰ مورد آب سطحی و ۲ مورد در حوزه خاک انجام شد.

وی عنوان کرد: متخلفان بر اساس قوانین پسماند و آلودگی خاک، به مراجع قضایی ارجاع می شوند که در این راستا امسال ۲ واحد آلاینده در شهرستان های پلدختر و دورود به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در لرستان افزود: همچنین ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی و مناطق ویژه در استان وجود دارد و شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و پلدختر دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند و این زیرساخت در دورود، ازنا، الشتر، نورآباد، چگنی، کوهدشت و معمولان در حال احداث است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان گفت: امسال پیگیری خود اظهاری حوزه آب و خاک در استان منجر به ۹۸ پایش و در نظارت های انجام و نخاله های ساختمانی ۵۲ مورد ثبت شده است که بیشترین میزان مربوط به حوزه شهرداری ها با ۳۵ مورد می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha