رفع مشکلات نواحی منفصل شهری نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است

سنندج- ایرنا- شهردار سنندج گفت: مشکلات نواحی منفصل شهری از جمله نایسر در مدت زمان طولانی بوجود آمده است و رفع آن نیازمند زمان و مشارکت مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز یکشنبه درجریان بازدید فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج از ناحیه منفصل شهری نایسر اظهار کرد: یکی از موانع سد راه شهرداری در اجرای عملیات بهسازی و آسفالت کوچه‌ها و معابر نایسر، عدم اجرای زیرساخت‌ها از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

وی با تاکید بر اینکه نایسر در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری مورد توجه قرار گرفته و هرآنچه در توان داشته‌ایم برای رفع مشکلات این ناحیه منفصل شهری به کار برده‌ایم، افزود: البته اقدامات انجام گرفته کافی نیست و رفع مشکلات این ناحیه نیاز به تلاش و کار دارد.

شهردار سنندج با بیان اینکه مشکلات نایسر یک شبه به وجود نیامده تا انتظار داشته باشیم یک شبه همه این مشکلات حل شود، گفت: رفع مشکلات و نیازهای این ناحیه با توجه به جمعیتی که در این نقطه ساکن است نیاز به تلاش مضاعف و همراهی و همکاری همه بخش‌ها و مشارکت مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه عزم ما برای خدمات رسانی به صورت عادلانه با نگاه ویژه به نواحی منفصل شهری جزم است، ابراز امیدواری کرد با تلاش جهادی شهرداری و کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان، میزان آسفالت معابر نایسر به ۵۰ درصد افزایش یابد.

مشکلات نایسر با اعتبارات قطره چکانی حل نمی‌شود

رییس کمیسیون حاشیه شورای شهر سنندج نیز در این بازدید با بیان اینکه رفع مشکلات نایسر نیاز به نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات جهشی دارد و با اعتبارات قطره چکانی حل نمی‌شود، گفت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون شهرداری سنندج بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در این ناحیه منفصل شهری هزینه کرده است.

رفع مشکلات نواحی منفصل شهری نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است


بهروز ابراهیم آبادی افزود: مشکلات این ناحیه در طول بیش از سه دهه به وجود آمده است که ناشی از رهاشدن این بخش از شهر از سوی دستگاه‌های متولی مانند راه و شهرسازی و منابع طبیعی بوده است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی باید در زمان خود جلوی ساخت و سازهای بی رویه را در این ناحیه می گرفتند تا شاهد به وجود آمدن چنین وضعیت و بار سنگین مشکلات در نایسر نبودیم.

رییس کمیسیون حاشیه شورای شهر سنندج یادآور شد: کارهای زیادی در طول این چند سال در نایسر انجام گرفته است، اما اگر رفع مشکلات در این ناحیه نیازمند بودجه جهشی است که باید از طریق وزارت کشور و دستگاه‌های مختلف تزریق و زمینه رفع مشکلات فراهم شود.

وی بر ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: اگر ساماندهی درست صورت بگیرد و دستگاه‌ها به کمک شهرداری بیایند ساخت و سازهای غیر مجاز تا ۹۰ درصد کم می شود.

سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha