قوی ترین محافل قرآنی در امام زادگان فعالیت دارند/ ۹ آذر آغاز مسابقات قرآنی کشور در بجنورد

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه چهل و ششمین مسایقات سراسری قرآن کریم ۹ آذرماه جاری در بجنورد استان خراسانی شمالی برگزار می شود، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود قوی ترین محافل قرآنی کشور در امام زادگان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا عادل روز یکشنبه در نشست خبری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه علاوه انجام وظائف محوله که بر اساس قانون برای آن تعیین شده انجام امورات قرآنی را نیز عهده دار است و عزیزان زحمت کش در این عرصه به صورت شبانه روز در تلاش هستند.

قوی ترین محافل قرآنی در امام زادگان فعالیت دارند/ ۹ آذر آغاز مسابقات قرآنی کشور در بجنورد

وی با تاکید براینکه این دوره از مسابقات از ۹ آذر ماه در بجنورد استان خراسانی شمالی آغاز و و آیین اختتامیه ۱۸ همین ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این ارتباط با هدف گسترش مسائل قرآنی در کشور سازمان اوقاف به دنبال تقویت محافل کرسی های ثابت در امام زادگان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همچنین سازمان اوقاف سال گذشته بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب قرآن کریم چاپ و به محافل قرآنی و دیگر مکانهای مربوط اهدا کرد که برای امسال نیز در دو طرح مختلف در دست چاپ است که پس از آماده شده به صورت رایگان اهدا خواهد شد.

عادل اظهار داشت: با توجه به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه گذاشته شده است تمامی مردم در سنین مختلف می توانند پس انجام مراحل مربوطه در این عرصه حضور پیدا کنند.

سخنگوی سازمان اوقاف بیان داشت: در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قالب برادران در رشته های قرائت ۲۳ ترتیل ۲۰، حفظ کل ۲۵، حفظ ۲۰ جزء ۱۶، دعا خوانی ۱۵ و همخوانی ۱۶ نفر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با تاکید براینکه برگزیدگان شهرستانی به مسابقات استانی و استانی به کشوری راه پیدا خواهند کرد، اظهار داشت: خواهران نیز در رشته های قرائت ۱۸، حفظ کل ۲۰، دعاخوانی ۱۷، حفظ ۲۰ جزء ۱۶، ترتیل ۲۰ و همخوانی ۹ نفر به رقابت می پردازند.

در پایان چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به نفرات منتخب لوح تقدیر و جوایزی ارزنده ای اهدا خواهد شد.

قوی ترین محافل قرآنی در امام زادگان فعالیت دارند/ ۹ آذر آغاز مسابقات قرآنی کشور در بجنورد

همچنین در خاتمه این نشست خبری از پوستر چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور برخی مسئولان فرهنگی و خبرنگاران رسانه های خبری رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha