حکم واگذاری ۱۸۹ هکتار از اراضی ایلخچی به نفع عموم صادر شد

تبریز - ایرنا - شهردار ایلخچی از توابع شهرستان اسکو گفت: با تلاش مجموعه شهرداری، شورای اسلامی و سایر دستگاه های ذیربط، حکم پرونده مربوط به پلاک ۲۹ شهر ایلخچی پس از ۴۳ سال از سوی دادگاه به نفع مردم این شهر صادر شد.

«محمدحسین منافی»، روز یکشنبه با حضور در غرفه ایرنا در یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی ، افزود: مساحت این پلاک ۶۰۴ هکتار و در اختیار چهار نفر بود که بر اساس حکم دادگاه، ۱۸۹ هکتار از این پلاک به عنوان زمین عمومی در اختیار شهرداری ایلخچی به عنوان متولی این اراضی قرار گرفت.

کارخانه آسفالت ایلخچی پس از حدود ۱۵ سال رکود احیا شد

وی همچنین با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت ایلخچی پس از ۱۲ تا ۱۵ سال رکود، گفت: این کارخانه با مشارکت سازمان همیاری و دهیاری های استان و بخش خصوصی با سرمایه گذاری حدود ۱۵۰ میلیارد ریال دوباره راه اندازی شده است.

منافی، ادامه داد: هم اکنون این کارخانه بهره برداری شده و به مرحله تولید رسیده و روزانه توان تولید ۸۰۰ تن آسفالت را دارد و می تواند نیاز شهرها و روستاهای اطراف را تامین کند.

تحقق ۸۳ درصدی بودجه شهرداری ایلخچی

شهردار ایلخچی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۸۳ درصد از بودجه این شهرداری تحقق یافته است، گفت: از این میزان بودجه ۵۲ درصد در بخش عمرانی تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ درصد بودجه ۳۵۰ میلیارد ریالی سال جاری شهرداری تا پایان سال تحقق یابد، اظهار کرد: با توجه به ادامه عملیات عمرانی تا پایان سال، میزان تحقق بودجه در این بخش نیز بیشتر خواهد شد.

شهردار ایلخچی با تاکید بر ضرورت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها، گفت: در سال های آینده تلاش می شود سهم بودجه عمرانی شهرداری از ۴۰ درصد کنونی نسبت به بودجه جاری افزایش یابد.

خیابان اصلی ایلخچی آسفالت می شود

منافی، با اشاره به طرح آسفالت ریزی خیابان اصلی این شهر طی سال جاری، ادامه داد: برای آسفالت این خیابان به طول ۳.۵ تا چهار کیلومتر ۵۰ میلیارد ریال از سوی برنامه و بودجه اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: این بودجه در اختیار راهداری قرار گرفته است و با توجه به اینکه بخشی از این اعتبارات نیز از سوی راهداری از جمله توزیع قیر رایگان تامین می شود، هزینه آسفالت ریزی این خیابان به حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال می رسد.

شهردار ایلخچی، گفت: هم اکنون آسفالت ریزی خیابان اصلی ایلخچی از سوی راهداری به پیمانکار واگذار شده و در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوایی تا ۲۰ روز آینده و در غیر این صورت تا قبل از عید نوروز آسفالت می شود.

وی با بیان اینکه طرح کمربندی جنوبی ایلخچی از طرح های سفر رییس جمهوری برای روان سازی ترافیک این شهر در حال اجراست، یادآور شد: با بهره برداری از این طرح، خودروهای سنگین عبوری از مسیر آذرشهر به تبریز از این مسیر تردد خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، شهر ایلخچی به عنوان یکی از یخشهای شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۳۲ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلان‌شهر تبریز واقع‌ شده است و اتوبان تبریز - آذرشهر که از داخل این شهر عبور می کند، به عنوان شاهراه اتصال راه های ارتباطی غرب کشور و شهرستان های جنوب استان به تبریز و بالعکس است.

یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی همزمان با هیجدمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه و از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برپاست‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha