سه تیر و یک نشانی برای گردشگران

۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85288645
سه تیر و یک نشانی برای گردشگران

تهران- ایرنا- امامزاده سید حسین (ع) شهر شیرود یکی از امامزادگان شاخص در جاده ساحلی و مدفن شهید اکبر شیرودی از شهدای دوران دفاع مقدس است که هر ساله مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آستان مقدس امام زاده سید حسین (ع) یکی از امامزادگان سطح یک کشور به شمار رفته و هر سال در فصل های مختلف پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی و نیز زائران هموطن از نقاط مختلف کشور و زائرانی از کشورهای عربی همسایه است.

حرم مطهر، از طرف شمال به فاصله ۱۵۰ متری نوار ساحلی دریای خزر و از جنوب به کوه‌های سرسبز البرز میانی و از غرب به رامسر، چابکسر و از شرق به شهرستان زیبای تنکابن پایتخت مرکبات کشور متصل می‌شود.

قرار گرفتن بارگاه ملکوتی سیدحسین(ع) در مسیر زائران امام رضا(ع) از آذربایجان غربی و شرقی، گیلان و مازندران و گرگان از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این آستان است به‌گونه‌ای که خیل زائران حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بعد از زیارت آن حضرت به این آستان مقدس می‌آیند.

سه تیر و یک نشانی برای گردشگران

از دیگر ویژگی‌های این بارگاه ملکوتی وجود گلزار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در محوطه بقعه است که یکی از چهره‌های شاخص مدفون در این مزار، عقاب تیزپرواز آسمان ایران اسلامی، خلبان شهید علی‌اکبر قربان شیرودی، مالک اشتر زمان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف این شهید فرمودند: شیرودی اولین نظامی بود که به او اقتدا کردم و نماز خواندم.

قرار گرفتن آستان مقدس سیدحسین(ع) در غرب مازندران توانسته به‌عنوان قطب فرهنگی پذیرای گردشگران مذهبی و تفریحی باشد.

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده سید حسین(ع) شهر شیرود گفت: یکی از اقدامات فرهنگی که توجه ویژه ای به آن می شود تشکیل کلاسهای مختلف از قبیل طرح نشاط معنوی، سبک زندگی اسلامی، خلاقیت، برپایی نماز جماعت، ایستگاه مشاوره، وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری کلاس قرآن ویژه خانواده ها و غیره است.

قاسم ستوده ئیان با بیان اینکه آستان مقدس امامزاده سیدحسین(ع) از امامزادگان سطح یک کشوری است که هرسال و در فصول مختلف پذیرای تعداد زیادی از زائران داخلی و خارجی است، اظهار داشت: عموما زائران خارجی از کشورهای عراق، عمان، پاکستان، افغانستان و غیره به این مکان مقدس تردد دارند.

وی با اشاره به اینکه عموما برنامه های شاخص این آستان از آغاز سال با برگزاری طرح آرامش بهاری شروع می شود، گفت: اجرای طرحهای ضیافت الهی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی و دیگر برنامه های فرهنگی و قرآنی از جمله اقدماتی است که به انجام می رسد.

وی افزود: با توجه به دستور العمل سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص طرح قرار دوازدهم، در این آستان بر اساس درآمد خود با کمک خیرین، اقلام و بسته های معیشتی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha