۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85288947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌ها برای ایجاد خانه‌های هلال همکاری کنند

سنندج- ایرنا- مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال سازمان جمعیت هلال احمر بر لزوم همکاری دستگاه‌ها، فرمانداران، بخشداران و دهیاران برای ایجاد خانه‌های هلال با هدف آموزش به مردم و سرعت در امدادرسانی در حوادث مختلف تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، عباس احدپور روز یکشنبه در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر کردستان در سنندج اظهار کرد: خانه‌های هلال، بازوان اجرایی در مواقع حوادث بوده و اقدامات هلال احمر در بحران‌ها و حوادث، التیام بخش آلام و تسکین دهنده درد آسیب دیدگان است.

وی افزود: به استناد اساسنامه جمعیت و مصوبه شورای عالی مدیریت بحران کشور و قانون برنامه پنج ساله ششم کشور با موضوع افزایش تاب آوری جوامع محلی، جمعیت هلال احمر نسبت به پیگیری و راه اندازی قانونی خانه‌های هلال در سطح کشور اقدام کرده است.

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال سازمان جمعیت هلال احمر یادآور شد: خانه های هلال خواستگاه مشارکت مردم بر اساس آموزه های اجتماع محور در پاسخ اولیه به حوادث به منظور کاهش اثرات مخرب مادی و معنوی حوادث تا زمان حضور نیرو های رسمی، فنی و مجهز امداد و نجات است.

احدپور ادامه داد: این مهم جز با مشارکت نماینده دستگاه‌های حاکمیتی از جمله فرمانداران، بخشداران و دهیاران از یک سو و از سوی دیگر ارائه آموزش‌های امداد و نجات محلی و ارتقای توان پاسخ مردم با همت جمعیت هلال احمر با هدف تاب آوری و تسهیلگری در زمان حوادث، محقق نخواهد شد.

ایجاد ۸۴ خانه هلال روستایی در کردستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان هم اظهار کرد: تاکنون در استان ۸۴ خانه هلال روستایی و ۳۷ خانه هلال شهری، با هدف توسعه آموزش‌های امدادی، توسعه و تقویت خدمات داوطلبانه، آموزش و توانمند سازی مردم در مواجهه با مخاطرات و بحران‌ها، فعالیت‌های بشردوستانه و فرهنگی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی در مدیریت بحران در کردستان راه اندازی شده است.

پیام جلالی با اشاره به جذب اعضا و آموزش که از مولفه‌های مهم و هدف گذاری شده در تشکیل خانه‌های هلال است، افزود: خانه‌های هلال مناسب‌ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق کم برخوردار است و افراد آموزش دیده در ارزیابی حوادث و جستجوی امداد و نجات نیز نقش آفرین خواهند بود.

وی ادامه داد: فعالیت خانه های هلال به صورت داوطلبانه محور است و در خانه‌های هلال ایده های ارزشمندی برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم در زمان بحران و حوادث طبیعی خلق می شود و جمعیت هلال احمر در راستای آموزش هرچه بهتر اعضای خانه های هلال با برنامه ریزی گام بر می‌دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha