۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۱۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85289137
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صدراعظم آلمان با آتش‌بس فوری در غزه مخالفت کرد

۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۱۴
کد خبر: 85289137
صدراعظم آلمان با آتش‌بس فوری در غزه مخالفت کرد

تهران- ایرنا- در حالی که جامعه جهانی خواستار توقف بمباران رژیم صهیونیستی و کشتار فلسطینی‌ها در غزه شده است، اولاف شولتس صدراعظم آلمان یکشنبه با «آتش‌بس فوری» در این باریکه مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شولتش به روزنامه آلمانی «هایلبرونر اشتیمه» گفت: آزادانه اعلام می‌کنم که فکر نمی‌کنم درخواست آتش‌بس فوری یا وقفه طولانی در جنگ، درست باشد زیرا این مساله در نهایت بدان معناست که اسرائیل به حماس امکان احیا و دستیابی به موشک‌های جدید داده است.

صدراعظم آلمان پیشتر نسبت به گسترش درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی هشدار داده و گفته بود: این درگیری نباید به آتشی در منطقه تبدیل شود.

وی مدعی شده بود: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان درباره جلوگیری از گسترش آتش این درگیری در منطقه توافق دارند.

مخالفت شولتس با آتش‌بس در غزه در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هفته گذشته پیش از دیدار با صدراعظم آلمان در برلین به خبرنگاران گفت که قوانین بین‌المللی باید محترم شمرده شده و غیرنظامیان از درگیری‌ها در امان باشند.

دبیرکل ناتو گفت که کشورهای عضو این پیمان نظامی از وقفه بشردوستانه در جنگ غزه برای ارسال کمک به ساکنان این باریکه پشتیبانی می‌کنند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد که باید نهایت تلاش را برای برقراری یک آتش بس در غزه انجام داد.

مکرون در کنفرانس بشردوستانه برای غزه که فرانسه میزبان آن بود، گفت: باید یک وقفه بشردوستانه خیلی سریع در غزه باشد و ما باید برای یک آتش بس نهایت تلاش را انجام دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha