۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85289444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد آبرسانی به ۲۲ روستا در غرب استان تهران

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85289444
جهاد آبرسانی به ۲۲ روستا در غرب استان تهران

شهریار - ایرنا - معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب (آبفای) غرب استان تهران از آبرسانی به ۲۲ روستای تحت پوشش این شرکت در قالب جهاد آبرسانی خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شمسایی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: طرح خط انتقال آب کوثر غربی در استان تهران که در قالب جهاد آبرسانی در حال اجرا است ۱۲ روستا را در شهرستان ملارد و ۱۰ روستا را در شهرستان شهریار از نعمت آب آشامیدنی پایدار و کیفی بهره مند می کند.

وی اظهار داشت: طرح خط انتقال آب کوثر غربی استان تهران که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار خواهد داد.

این مسئول افزود: در راستای اجرای این طرح، ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب با لوله هایی به قطر ۴۰۰ میلیمتر و جنس چدن داکتیل اجرا و خط انتقال این طرح تکمیل شده و همچنین به منظور تامین آب آشامیدنی روستاییان غرب استان تهران سه حلقه چاه آب حفر شده است.

جهاد آبرسانی به ۲۲ روستا در غرب استان تهران

شمسایی فر یادآور شد: هم اکنون به تازگی ساخت مخزن ذخیره آب آشامیدنی هفت هزار و ۲۰۰ متر مکعبی در این طرح آغاز شده است و انشالله پس از اتمام متصل و وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی اعلام کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۴۵ کیلومتر خطوط شبکه توزیع در روستاهای غرب استان تهران در حال اصلاح و بازسازی بوده که از این میزان حدود ۱۲ کیلومتر تا کنون اجرا شده است.

شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران هم اکنون با ۱۰ شهر و ۸۱ روستا شامل شهرستانهای قدس با سه روستا، شهریار با ۲۸ روستا و ملارد با ۵۰ روستا همچنین شامل شهرهای صفادشت، صباشهر، وحیدیه، فردوسیه ،باغستان، شاهد شهر و اندیشه را با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۴ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha