گلایه مردمی از کمبود آب در غرب تهران و تلاش آبفا برای رفع این مشکل

شهریار - ایرنا - به دنبال گلایه برخی از ساکنان شهریار در غرب تهران که می‌گویند، سال‌هاست در ماه‌های گرم سال از کمبود آب رنج می‌برند، مسئولان آبفا اعلام کردند که با حفر چاه‌های جدید مشکل افت فشار آب شرب در این منطقه حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از هفته گذشته، آب بخش‌هایی از شهرستان شهریار بویژه در شهرک اندیشه، قطع و یا کم فشار شده بود و مردم این مناطق انتظار تدابیری از سوی مسئولان دارند تا با راهکارهای مختلف ، مشکل کمبود آب را در این منطقه رفع کنند.

این مشکل باعث نگرانی اهالی این منطقه شده است طوریکه اعتراض خود را به رسانه‌ها کشاندند و خواهان تقویت آب در فاز یک اندیشه مخصوصا خیابان های ارغوان هفتم، هشتم و نهم و دیگر مناطق غرب استان شدند.

یکی ار ساکنان گفت: مردم در این‌مناطق سال هاست در ماه های گرم سال از کمبود آب رنج می برند و گاهی در طول ٢٤ ساعت فقط به مدت دو ساعت آب وصل دارند.

مردم مدعی هستند : به رغم پیگیری، متاسفانه با عدم پاسخگویی مسئولان و یا رفتار نامناسب آن ها رو به رو شده اند.

حتی مردم‌ می گویند: جیره بندی باید روزی حداکثر ٤ یا ٥ ساعت در روز و طبق اعلام قبلی باشد نه این که ٢٢ ساعت در روز آب جیره بندی شود و یا اگر لوله کشی فاز مشکل دارد یا منبع خالی می شود چرا در طی این سال ها برای حل مشکل اقدامی نشده است.

مسئولان : اعزام تانکر از سوی آبفا/ مردم : کافی نیست

همچنین شهروندان این منطقه ادعا می کنند:معمولا مسئولان اداره آب و فاضلاب خودشان در اداره جهت پاسخگویی به مردم حضور ندارند ویکی از کارمندان می گفت ما جهت آبرسانی تانکر آب فرستادیم در صورتی که همه اهالی منکر وجود چنین تانکری می شدند و می گویند حتی اگر این تانکر جهت آبرسانی اقدام کرده باشد آیا برای این تعداد از جمعیت این مقدار آب کافی است؟

معاون اداره آبفا عرب استان تهران : افت فشار بر طرف شده

محمدرضا شمسایی‌فر معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران به خبرنگار ایرنا گفت: در شهرهای قدس، ملارد و شهریار قطعی آب نداریم و با حفر ۶ حلقه چاه جدید در چند روز آینده افت فشار در غرب استان تهران برطرف می شود.

حفر چاههای جدید

به گزارش خبرنگار ایرنا، شمسایی فر در خصوص مشکلات آبی در غرب استان تهران افزود : با پیگیری های انجام شده و حفر چاههای جدید در منطقه کمبود آب شرب در منطقه تامین و به حالت عادی برگشته است.

وی افزود : شهریار مرکزی با جمعیت بالای ۴۰۰ هزار نفر به دلیل ایجاد مشکل در ۲ حلقه چاه در این منطقه از مدار بهره برداری خارج شد و تا مشکل فنی رفع گردد چند روز طول کشید تا اصلاح و در مدار تولید قرار گیرد و بالطبع در این چند روز با کمبود آب مواجه بودیم ولی به صورت دستی توزیع آب را داشتیم.

محمدرضا شمسایی فر گفت:در این مناطق و درخواست مشترکین جهت استفاده بیشتر سهم آب در فاز یک اندیشه راکمتر کردیم و جابجایی زون ها را داشتیم و ۸تانکر آب رسانی در محله هایی که آب قطع بود یا با افت فشار همراه بود توزیع شد تا مشکلی پیش نیاید و در حال حاضر وضعیت به حالت نرمال برگشته است و آب در هیچ یک از مناطق غرب استان تهران قطع نیست.

کمبود بارندگی و خشک شدن سفره های آبی

وی بیان داشت : چندین سال است که مشکلات پی در پی داریم و بارندگی کمی از ذخایر سدهای دایر را تامین می کنند واگر باراندگی بیشتر باشد آب پشت سدها سرریز و موجب تقویت سفرهای زیر زمینی می شوند ودر مناطق غربی استان تهران دسترسی جزیی به آب را داریم. باید از منابع آبهای زیرزمینی استفاده گردد و برداشت بیشتر آب چاه های کشاورزی هم می تواند وضعیت سفره های آبی را کم کند و کل زون هم در منطقه پیوسته است و انتقال آب از منابع دیگر انجام شد تا کمترین چالش را داشته باشیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران گفت : در این ایام هر شب یک یا دو حلقه چاه در مناطقی که افزایش مصرف دارند با پمپ قوی جبران می شود.

مشکل مصرف بی رویه باغ ویلاها

وی با اشاره به وجود انشعابات غیر مجاز در باغ ویلاهای منطقه مخصوصا در شهرک جعفریه گفت: در حال حاضر در شهرک به دلیل وجود باغ ویلا ها افت فشار داشتیم که اکیپ ها روانه به باغ ویلاها مراجعه و هشدار رصد و قطع آب برای پرمصرف ها را در دستور کار قرار می دهند.

شمسایی‌فر از حفر ۶ حلقه چاه خبر داد و گفت: در روزهای آینده آب این چاه‌ها به مدار تولید اضافه می شود تا بتوانیم با کمترین چالش تابستان گرم روبرو را بگذرانیم.

وی به سرریز شدن جمعیت مهاجر به غرب استان تهران اشاره و افزود: زیرساختهای آب در غرب استان تهران به یک میلیون و ۹۰۰ هزارنفر تدارک دیده شده است و افزایش مهاجرت در غرب استان تهران و جمعیت زیادمهاجران و همچنین مصارف صنعتی باعث به وجود آمدن مشکل آب در منطقه شده است.

مجوز ۴ دستگاه حفار اخذ شده

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران بیان داشت : مجوز۴ دستگاه حفار مازاد از مدیر عامل استان تهران گرفته شده و آنها در منطقه مستقر می شوند و با حفر ۷حلقه چاه دیگر ۲۱۰ لیتر بر ثانیه به منابع تولید اضافه می شود.

وی به اتصال طرح الغدیر آب به صباشهر اشاره کرد و گفت: در صباشهر و شاهد شهر با اتصال طرح الغدیر با کمبود آب مواجه نیستیم و خط ۵۱۰ لیتر درثانیه به فردوسیه هم وصل می شود.

به گفته این مسئول در شهرقدس ۲۵۴ لیتر بر ثانیه آب به تصفیه خانه این شهرستان انتقال داده شده است تا در اوج گرما این شهرستان هم با مشکل بی آبی مواجه نشود.

وی به افت فشار در سرآسیاب شرقی شهرستان ملارد اشاره کرد و افزود: یک حلقه چاه در چند روز گذشته حفر گردید و یک حلقه چاه دیگر سرریز می شود که با وصل آن به شبکه در منطقه دیگر افت فشار نخواهیم داشت و وضعیت سرآسیاب شرقی تا ۱۵روز آینده درست می شود و درشهر وحیدیه هم یک حلقه چاه حفاری، مخزن سرریز است و کمبود آب نداریم.

مشکلات مناطق بر طرف می شود

وی در پایان خاطرنشان کرد: درشهرقدس و نصیرآباد مشکل آب نداریم، وضعیت صباشهر مطلوب است فردوسیه ظرف یک هفته آینده بااتصال الغدیر بهبود می یابد؛ شهریار مرکزی هم دروضعیت خوبی قرار دارد، در منطقه اندیشه کارهای خوبی انجام شده و در وضعیت خوبی قرار دارد و چالش ارغوان های غربی در چند روز گذشته با تزریق ۲۱۸ لیتر بر ثانیه آب به این منطقه رفع گردید، در شهر جدید اندیشه هم یک حلقه چاه در پارک سیمرغ در حال حفاری است که به چرخه تولید اضافه و مشکل کمبود آب در این منطقه نیز مرتفع می‌شود.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha