نورپردازی نماهای بیرونی ساختمان‌ها سلیقه‌ای نباشد

اردبیل - ایرنا- رئیس شورای شهر اردبیل گفت: نورپردازی نماهای بیرونی ساختمان‌ها نباید سلیقه‌ای باشد بلکه باید بر اساس ضوابط مشخص و علمی باشد تا شهروندان در آینده با مشکلات بصری در سطح شهر مواجه نشوند.

به گزارش ایرنا از شورای شهر اردبیل، سیدمحمد سید هاشمی روز دوشنبه در نخستین همایش مهندسان برق استان اردبیل اظهار کرد: نورپردازی نماهای بیرونی ساختمان‌ها هنری مبتنی بر دانش مهندسی برق است و این هنر در سطح شهر نباید سلیقه ای بلکه باید بر اساس یک ضوابط خاص باشد که این امر برعهده مهندسین برق و معماری است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نورپردازی نماهای بیرونی ساختمان‌ها در سطح شهر اردبیل نسبت به تعداد جمعیت و ساختمان‌های موجود وضعیت مناسبی دارد اما با توجه به اینکه نورپردازی نماها، سلیقه‌ای و بر حسب طرح‌های ذهنی است، به مرور زمان در آینده با مشکلات بصری مختلفی مواجه خواهیم شد.

رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه نما و منظر شهری برای عموم مردم است که مهندسان باید آن را مدیریت کنند، ادامه داد: مهندسان هر چقدر در ارتقای کیفیت ساختمان و جلب رضایت شهروندان نقش زیادی داشته باشند شان و جایگاه مهندسی نیز افزایش می یابد.

بیمه تضمین کیفیت ساختمان در اردبیل اجرا شود

رئیس سابق نظام مهندسی استان به لزوم اجرای طرح بیمه تضمین کیفیت ساختمان در شهر اردبیل تاکید کرد و افزود: این طرح زمانی کاربرد دارد که چنانچه مشکلی در ساختمان‌ها ایجاد شود مردم با استفاده از بیمه کیفیت مشکل ساختمان را حل کنند و سمت شکایت و دادگاه نروند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح و بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ها در اردبیل به عنوان شهر پیشرو گفت: اردبیل با توجه به ظرفیتی که دارد و می‌تواند به عنوان پایلوت اجرای این برنامه تعیین شود و بعد از نتیجه بخشی موثر این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.

به گزارش ایرنا ، نخستین همایش مهندسان برق استان اردبیل با هدف برگزاری کارگاه آموزشی بازرسی، تست و تحویل تاسیسات الکتریکی در ساختمان‌ها با همکاری نظام مهندسی ساختمان استان و آموزشگاه آترو در محل سالن همایش مرکز فرهنگی و حوزه دفاع مقدس برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha