بیش از ۸۲ درصد تعهد اشتغال سال جاری در مهاباد محقق شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: از مجموع ۲ هزار و ۸۱۳ تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی این شهرستان در سال جاری، تاکنون ۲ هزار و ۳۲۳ شغل معادل ۸۲.۵ درصد در سامانه رصد ثبت شده است.

حسن عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهاباد از لحاظ تحقق اشتغال در رتبه چهارم استانی قرار دارد و با ثبت اشتغال های ایجاد شده در سامانه، این آمار می تواند نسبت سایر شهرها نیز ارتقا یابد.

وی با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل در حوزه اشتغال مهاباد افزود: از مدیران شعبه های بانکی انتظار داریم از سخت گیری بی مورد در پرداخت وام خودداری و طبق بخشنامه های ابلاغی عمل کنند.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: از مجموع ۱۱۲ پرونده معرفی شده به بانک مربوط به مشاغل، تاکنون ۳۱ پرونده پرداخت شده که نشان از عملکرد ضعیف بانک های شهرستان دارد.

عباسی اضافه کرد: همچنین ۱۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ ابلاغ شده که اغلب به احیای واحدهای صنعتی و کمک به فعال سازی کارگاه های تولیدی تعلق خواهد گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: باید اطلاع رسانی صحیح و کافی جهت پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسط دستگاه های اجرایی و بانک ها صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال در آذربایجان غربی و به تبع آن، شهرستان مهاباد محقق شد که البته امسال، سرعت تحقق بیشتر شده و انتظار می رود رقم تحقق اشتغال در استان و شهرستان های مختلف طی سال جاری از ۱۱۰ درصد هم فراتر رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha