یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو سازمان جوانان هلال احمر هستند

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هستند که بیش از یک میلیون نفر از آنها در یک سال اخیر عضو این نهاد امداد رسان شدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام هاشم حسینی المدنی روز دوشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: سازمان جوانان هلال احمر وظیفه جذب، سازماندهی و توانمندسازی اعضای این نهاد امداد رسان را بر عهده داشته و همواره در حوادث و بلایای طبیعی کمک رسان مردم بوده است.

وی افزود: این نهاد جدای از حضور فعال برای امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی در ایام مذهبی اربعین و ۲۸ صفر نیز نقش آفرین بوده و توانسته بهترین نوع خدمت را به مردم ارایه دهد.

حجت الاسلام حسینی المدنی یادآور شد: مشارکت در طرح درختکاری با کاشت سه میلیون درخت، آموزش یکهزار و ۴۱۵ هسته کارآفرینی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، حضور در فعالیت‌های اجتماعی همچون مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی بخشی از فعالیت های در حال اجرای جوانان هلال احمر کشور است.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت جوانان در بخش های گوناگون، گفت: جوانان با توجه به انگیزه و روحیه ای که دارند، می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند بنابراین باید از توانمندی آنها بیش از پیش بهره گرفته شود.

هلال احمر در خدمت‌رسانی به مردم پیشگام است

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار اظهار کرد: هلال احمر یک نهاد خدمتگزار و امدادرسان به مردم است که هیچ کس نمی تواند منکر خدمات ارزشمند آن باشد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: این نهاد متشکل از جوانانی است که با تلفیق انسان دوستی و روح معنویت همواره برای جامعه مفید بوده اند.

وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ظلم بی‌حد و جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان و کودکان باید محکوم شود و هلال احمر و صلیب سرخ محاکمه عاملان جنایات جنگی را در نهادهای بین‌المللی پیگیری کنند.

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب و ۱۸ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت فصلی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha